سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۱۴ هنگ امنیتی در عراق برای امنیت مرز‌ها

وزارت کشور عراق از ایجاد ۱۴ هنگ برای تامین امنیت مرز‌های این کشور با همسایگان خود خبر داد.

منابع عراقی اعلام کردند تعداد هنگ‌های تشکیل شده توسط وزارت کشور در سال جاری برای تامین امنیت تمامی نقاط مرزی با کشور‌های همسایه به ۱۴ هنگ رسید.

براساس گزارش روزنامه الصباح عراق، سپهبد محمد عبدالوهاب سکر، فرمانده فرماندهی نیرو‌های مرزی عراق توضیح داد که تشکیل هنگ‌ها در چارچوب دستورات فرماندهی برای تامین امنیت تمام نقاط مرزی بوده است. او درخصوص دستور تشکیل نیروهای امنیت مرزی گفت: شکاف‌ها را باید پر و ذخیره مناسبی از نیرو‌ها را برای تشدید امنیت نوار مرزی به ویژه با سوریه آماده کنیم.

 او افزود: هنگ‌های تشکیل شده در چهار هنگ کماندویی به مناطق دوم، سوم، چهارم و پنجم و دو هنگ پیاده به مناطق دوم و ششم و هشت هنگ پیاده اورژانس به منظور پرکردن خلاء‌ها بوجود آمده در مرز عراق و سوریه اعزام می‌شوند. 

 وی به آموزش به نیروهای امنیتی در راستای آماده باش برای مقابله با هرگونه رخداد احتمالی و آموزش به ۵۴۶ افسر برای اضافه شدن به نیروهای مرزبانی نیز اشاره کرد.

پیش از این نیز به دنبال هشدارهای مکرر ایران درباره فعالیت‌ گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در خطوط مرزی با عراق، فرماندهی مرزبانی عراق، در ماه‌های گذشته، در بیانیه‌ای اعلام کرد فرایند مبارزه با این گروه‌ها آغاز شده و نیروهای مرزبانی عراق یک منطقه را از کنترل آن‌ها خارج کرده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.