سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مطرح کرد:

ارسال ۳۷۰۰ اثر از ایران و ۱۹ کشور به جشنواره بین‌المللی رشد

حجت الاسلام علی لطیفی گفت: عمده مخاطب جشنواره فیلم رشد، دانش‌آموزان هستند هر چند معلمان هم جزء مخاطبان این جشنواره هستند.  

حجت الاسلام علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در نشست خبری پنجاه و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم های علمی آموزشی و تربیتی رشد گفت: امسال تعداد آثار ارسالی و شرکت کننده ها از کشورهای مختلف از رشد خوبی برخوردار بوده است. در این جشنواره ۳۷۰۰ اثر از ایران و ۱۹ کشور به دبیرخانه ارسال شده که ۶۰۰ اثر آن داخلی بوده است. 

وی افزود: عمده مخاطب جشنواره فیلم رشد، دانش آموزان هستند هر چند معلمان هم جز مخاطبان این جشنواره هستند. امروزه انتظار اینکه تربیت و آموزش با تمرکز بر ابزارهای سنتی و قدیمی باشد انتظار واقع ببنانه ای نیست و کتاب های قدیمی در آموزش نقش محوری داشته و جایگاه خود را حفظ کرده اند اما ابزارهای دیگری وارد میدان شده که تسهیل کننده یادگیری مانند فیلم هستند. 

لطیفی بیان کرد: یکی از برنامه ها و سیاست های سازمان، تنوع بخشی به فرصت های آموزش و رسانه های آموزشی است. رویکرد مهم سازمان، به عنوان متصدی برنامه های درسی توجه به رسانه های آموزشی و تربیتی است. با مشارکت پذیری به دنبال افزایش نقش فیلم های آموزشی هستیم. 

در ادامه مراسم، عبادتی دبیر جشنواره گفت: قدیمی ترین رویداد هنری جشنواره فیلم رشد است که سومین جشنواره با سابقه فیلم‌های آموزشی در دنیاست و ایران از ۶۰ سال قبل میزبان جشنواره فیلم‌های آموزشی است و امروز از ۱۲۰ کشور دنیا به جشنواره اثر فرستاده‌ند.

وی افزود: امروزه شاهد حضور پررنگ فرهنگیان بوده و این افراد سهم قابل توجهی در ارسال آثار داخلی داشته اند؛ دانش آموزان مشارکت خوبی در این جشنواره داشته و برخی از این آثار از سوی هیئت داوران جشنواره مورد استقبال قرار گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.