سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی هفت هزار بیمار خاص در خراسان‌شمالی

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی گفت: تاکنون هفت هزار و ۲۲ بیمار خاص و سرطانی در استان شناسایی شده است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: تاکنون هفت هزار و ۲۲ بیمار خاص و سرطانی در استان شناسایی شده است و در سامانه اختصاصی این دانشگاه برای بهره‌مندی از خدمات صندوق بیماران خاص ثبت شده است.
جواد شاهین فر گفت: از این تعداد چهار هزار و ۲۰۲ نفر بیمار خاص و ۲ هزار و ۸۲۰ نیز بیمار سرطانی هستند که از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان بهره مند می‌شوند.
او گفت : بیماران دیابتی با سه هزار نفر بیشترین افراد ثبت شده در سامانه اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به ارایه خدمات درمانی رایگان به بیماران کلیوی گفت: تاکنون ۵۶۸ بیمار کلیوی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان ثبت شده اند که از این تعداد ۳۱۸ بیمار دیالیزی و بقیه پیوندی و سرپایی هستند.
به گفته شاهین فر ؛بیماران دیالیزی از خدمات رایگان در تمام مراکز دیالیز دولتی بهره‌مند می‌شوند و هزینه‌های دارو و بستری این بیماران نیز رایگان است.
او گفت :کارمزد این وام قرض‌الحسنه چهار درصد است که با هماهنگی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک‌ها پرداخت می‌شود.
بر اساس تعریف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس در زمره بیماران خاص قرار می‌گیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.