سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محکومیت آزمایش موشکی کره شمالی از سوی گروه هفت

وزرای خارجه گروه هفت آزمایش موشکی جدید کره شمالی را محکوم کردند.

کره شمالی بار‌ها اعلام کرده است تا زمانی که مواضع خصمانه آمریکا علیه این کشور ادامه داشته باشد و واشنگتن و سئول اقدام به برگزاری رزمایش‌های سالانه در شبه جزیره کره کنند، پیونگ یانگ به آزمایش‌های موشکی در راستای ایجاد بازدارندگی در برابر دشمنان خود ادامه خواهد داد. آزمایش موشک‌های بالستیک قاره پیما یکی از این موارد است. 

به گزارش تله تریدر، وزرای خارجه گروه هفت شامل فرانسه، آلمان، انگلیس، ژاپن، آمریکا، ایتالیا، کانادا، و نماینده اتحادیه اروپا امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی را محکوم کردند. 

در بیانیه منتشر شده در این زمینه همچنین این کشور‌ها که در سیاست خارجی خود تابع آمریکا محسوب می‌شوند ۴ آزمایش موشک قاره پیمای دیگر کره شمالی که در سال جاری میلادی انجام شده است را نیز مورد انتقاد قرار دادند. 

در این بیانیه آمده است: ما بار دیگر بر عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای تاکید داشته و خواهان آن هستیم که کره شمالی تمامی برنامه‌های تسلیحات هسته ای، برنامه فعلی هسته ای، تمامی تسلیحات کشتار جمعی، و برنامه موشک‌های بالستیک خود را به طور کامل متوقف کند. 

این بیانیه می‌افزاید: کره شمالی باید به صورت تایید پذیر و غیرقابل بازگشت براساس آنچه در مفاد قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درباره این کشور آمده است برنامه‌های تسلیحاتی و هسته‌ای خود را تعطیل کند. 

مقامات پیونگ یانگ پیشتر اعلام کرده بودند کره شمالی اکنون یک کشور هسته‌ای بوده و این موضوع غیرقابل بازگشت به گذشته است و دشمنان کشور باید وضعیت فعلی را بپذیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.