سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسانه‌های رژیم صهیونیستی:

حماس برای آزادی اسرای اسرائیلی بهای سنگینی مطالبه خواهد کرد

روزنامه یدیعوت آحارونوت آزادی اسرای مرد صهیونیست در نزد حماس را منوط به پرداخت بهای سنگین برای رژیم صهیونیستی دانست.

یک روزنامه عبری تأکید کرد که رژیم اسرائیل پیش بینی می‌کند که حماس در ازای آزادی اسرای مرد اسرائیلی، بهای گزافی را مطالبه خواهد کرد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: اسرائیل انتظار دارد که حماس بهای گزافی را برای آزادی اسرای مرد اسرائیلی مطالبه کند و بر این اساس پیش بینی می‌شود مذاکرات در مورد آن‌ها طولانی‌تر و پیچیده‌تر خواهد بود.

این روزنامه خاطرنشان کرد که تصمیم رژیم صهیونیستی برای از سرگیری مذاکرات در مورد اسرا، خطراتی از جمله تأثیر احتمالی آن بر تهاجم زمینی به نوار غزه را به دنبال دارد.

یدیعوت آحارونوت افزود: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر امنیت، اصرار دارند که بگویند فقط فشار نظامی می‌تواند حماس را تسلیم کند، در حالی که حماس می‌گوید هیچ مذاکره‌ای زیر آتش انجام نخواهد شد.

این روزنامه به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت: روز‌های آینده تعیین کننده و مشخصه آن فشار خواهد بود، زیرا اکنون توپ در اختیار اسرائیل نیست.

این منبع با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به آمریکا و آمریکا به قطر و قطر به حماس باید فشار وارد کند، افزود: «اسرائیل» می‌داند که این بار موضوع پیچیده‌تر از دفعه قبل خواهد بود، زیرا هدف حماس در نوار غزه دستیابی به دوره‌های طولانی آتش‌بس است، اما اسرائیل برای آن آماده نیست، بلکه فقط می‌خواهد در ازای آزادی اسرا چند روز آتش بس برقرار شود.

این در حالی است که روز گذشته حماس ویدئویی از سه زندانی سالخورده اسرائیلی منتشر کرد که آن‌ها در این ویدئو می‌گویند: ما نمی‌دانیم که برای چه اینجا هستیم. اجازه ندهید ما اینجا پیر شویم.

این روزنامه در پایان نوشت: واضح است که اینبار حماس بهای سنگین تری را مطالبه می‌کند، چراکه مسئله به مردان مربوط است و احتمالا این بها، آزادی تعداد زیادی از اسرای فلسطینی باشد.

کشته شدن سه اسیر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق شهر غزه توسط سربازان رژیم اشغالگر فشار‌های داخلی بر نتانیاهو را افزایش داده است.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نوشت که کشتار اسرای اسرائیلی در نوار غزه به شک شهرک نشینان درباره کارآمدی نخست وزیرشان، بنیامین نتانیاهو، دامن می‌زند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.