سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام سابق اطلاعاتی آمریکا:

آمریکای به اصطلاح ابرقدرت آماده جنگ با کشوری می‌شود که ۷۰ درصد جمعیت آن گرسنه هستند!

یک افسر آمریکایی گفت: آمریکا که خود را یک ابرقدرت می‌داند در حال آماده شدن برای اعلام جنگ علیه کشور فقیری است که ۷۰ درصد جمعیت آن گرسنه هستند.

اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعاتی آمریکا گفت که واشنگتن برای اعلام جنگ علیه گروه انصارالله آماده می‌شود.

او با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: "امروز صبح با خبری از خواب بیدار شدم که کشور من، ایالات متحده آمریکا، در حال آماده شدن برای جنگ با یمن است. ابرقدرتی که سالانه نزدیک به یک تریلیون دلار هزینه می‌کند، ارتش خود را برای مبارزه با کشوری فقیر که ۷۰ درصد جمعیت آن به شدت به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، آماده می‌کند.» 

وی در ادامه پست خود نوشت: «علت این است که حوثی‌های (انصار الله) یمن از اسرائیل می‌خواهند که نسل‌کشی علیه مردم غزه را متوقف کند، انتخاب ما بین فشار آوردن به اسرائیل برای موافقت با آتش‌بس یا جنگ با حوثی‌ها بود. ما جنگ را انتخاب کردیم.»

او در خصوص اینکه این اقدام برای ایالات متحده یا اسرائیل پایان خوبی ندارد، ابراز نگرانی کرد.

مقامات دولت آمریکا اعلام کردند که پنتاگون در حال بررسی امکان حمله به اهداف نظامی متعلق به جنبش انصارالله در یمن در واکنش به افزایش حملات آن‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ است.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعا) گفت که دریای سرخ برای همه کشتی‌ها به جز کشتی‌هایی که به اسرائیل مرتبط هستند، امن است. موضع یمن در قبال مردم غزه برآمده از اصول دینی، ملی و اخلاقی است. یمن، اسرائیل را خطری برای دولت‌ها و ملت‌ها و تهدید واقعی برای وحدت امت اسلامی می‌داند و موضوع فلسطین قابل معامله نیست.

در هفته‌های اخیر به موازات تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه، ارتش یمن عرصه را بر کشتی‌های اسرائیلی که قصد عبور از تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دارند تنگ‌تر کرده و پیش از این هم با پهپاد و موشک، اراضی اشغالی فلسطین و به طور مشخص بندر ایلات را هدف قرار داده است. ۴۰ درصد تجارت بین‌المللی جهان از طریق این تنگه که بین یمن، در منتهی الیه جنوب غربی شبه جزیره عربستان و قاره آفریقا می‌گذرد، انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
لعنت بر امریکا
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
اگه آمریکا به یمن حمله کنه ما موظف به کمکهای غذایی و دارویی هستیم اونم به هر قیمتی
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
ویتنام و افغانستان بعدی آمریکا
علیرضا
۰۷:۲۵ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
پیغام به آمریکا: Don't
ناصر
۰۲:۵۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
دولت صهیونیستی بهتر از هرکسی می‌دانند که توان مقاومت در برابر حملات یمنی‌ها رو ندارد بخاطر همین سعی میکنه که مسئله رو به کل دنیا ربط بده وگفته خطر حمله یمن به کشتی ها اقتصاد دنیا را با مشکل روبرو کرده تا بتواند همین کاری که آمریکا درحال انجام آن است رو انجام بده و طبق معمول همیشه از سگهای لا وفای خود که دولت‌های اروپایی باشند هم استفاده میکنه با زدن چند سوت ناوهای فرانسه وانگلیسی هم پارس کنان بدنبال او در حرکت هستن واقعا چه کشورهای مشمئز کننده هستن این کشورها در صورتی که خوب می‌دانند که منظور یمنی‌ها فقط کشت‌های اسرائیلی هستن ولی باز هم بجای اینکه به اسرائیل فشار بیارن حاضرن از جیب مردم کشور خودشان خرج کنن ولی حاضر نیستن برای نجات جان مردم بیگناه غزه به اسرائیل فشار نیاورن البته اگر هم بخواهند به اسرائیل فشار بیاورن خودشان میدانن که اسرائیل برایشان نوشابه باز نمیکنن هیچ ارزشی فرانسه وانگلیس قابل نیستن بهمین خاطر ناچارن دنبال آمریکا بدوند
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
آمریکا آماده نمی شود اینها خودشان به جنگ کردن شیرجه میرن .‌و متاسفانه نابود خواهند شد .