سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی ۹۰ رشته جدید در هنرستان‌های استثنایی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: برای نخستین بار گروهی برای تنظیم و برنامه ریزی دروس دانش آموزان اوتیسم ایجاد کرده‌ایم.

علی محبی رئیس پژوهشگاه  مطالعات آموزش و پرورش گفت: نخستین همایش تعلیم و تربیت دانش آموزان با  نیازهای ویژه با ۸ محور و ۴۰ زیر محور برای کودکان استثنایی ۱ اسفند برگزار می‌شود.

وی افزود: پژوهشگاه آموزش و پرورش یک پژوهشگاه تخصصی و ماموریت گرا است که یکی از ابعاد آن در خصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه است و در دوبخش تشکیل می‌شود. 

حمید طریفی‌حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: هر سازمانی یک ماموریت جداگانه دارد که گاهی اوقات ماموریت‌ها مشترک می‌شود در همین راستا همایش تعلیم و تربیت با نیازهای ویژه یکی از ماموریت‌های مشترک با پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش است.

وی افزود: برای نخستین بار گروهی برای تنظیم و برنامه ریزی دروس دانش آموزان  اوتیسم ایجاد کردیم که قرار است با توجه به نیاز کودکان منابع درسی به روز رسانی شود.رشته موسیقی برای دانش آموزان اوتیسم  و امور خدمات عمومی  برای دانش آموزان کم توان ذهنی سال  آینده به هنرستان‌های استثنایی اضافه  می‌شود. همچنین ۵ رشته داروهای گیاهی، پیراشگری و آرایشگری (ویژه پسران)، کمک سراجی، دستیار کشاورزی شهری و   رشته‌های جدیدی هستند که در شورای عالی فرهنگی باید تصویب شده و سپس وارد فرایند اضافه شدن هنرستان‌ها شود.  

طریفی حسینی افزود: متقاضیان می‌توانند تا ۲۰ دی  مقالات خود را در ۸ محور مبانی و اصول برنامه ریزی درسی کودکان و دانش آموزان با نیاز ویژه، چالش‌های برنامه ریزی حوزه‌های موضوعی مهارتی کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه، مدیرین منابع در برنامه درسی، الزامات سنجش و ارزشیابی در برنامه درسی کودکان با نیاز ویژه،  دلالت علوم اجتماعی در دروس کودکان با نیازهای ویژه،توانبخشی بالینی و توانبخشی مبتنی بر مدرسه در نظام آموزشی ویژه، تکنولوژی آموزشی در برنامه درسی کودکان با نیاز ویژه فضای آموزشی و تاثیر آن بر دانش آموزان ویژه بخشی برنامه درسی و توانبخشی ارسال کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر ۵۸ دوره تحصیلی متوسطه پیش حرفه ای  و ۴۲ دوره هنرستان کار و دانش خاص داریم. همچنین قرار است ۹۰ رشته جدید در هنرستان‌های استثنایی ایجاد شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود:  برنامه درسی انطباق یافته به شورای عالی  آموزش و پرورش تحویل داده ایم که در این طرح سه سیاست کلی از جمله تعلیم، بسط برنامه های درسی و انطباق برنامه درسی در نظر گرفتیم تا براین اساس برنامه ها و کتاب های درسی براین اساس  بروز رسانی کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.