سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۵۹۰ نفر در حوزه چادر شب بافی

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از فعالیت ۵۹۰ نفر در استان در حوزه چادر شب بافی خبر داد.

فولادی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: با توجه به آمار رسمی معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان، بیش از ۵۹۰ نفر دارای مجوز تولید انفرادی در رشته چادر شب هستند.

او افزود: هر مترمربع چادر شب هم اکنون ۱۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و روستائیان خراسان جنوبی در ۹ ماه ابتدایی امسال ۲۷ هزار مترمربع چادر شب بافتند.

فولادی اظهار کرد: هم اکنون صادرات مستقیم در این رشته وجود ندارد و بیشتر به صورت چمدانی به کشور‌های اروپایی و کشور‌های همسایه ایران و حاشیه خلیج فارس، همراه مسافران و گردشگران به فروش می‌رسد

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: تولید چادر شب در شهرستان‌های نهبندان، قاینات، سربیشه، بیرجند و بشرویه صورت می‌گیرد؛ مرکز اصلی تولید آن هم اکنون شهرستان سرایان و روستای چرمه و روستا‌های اطراف آن است که رونق بیشتری دارد.

او گفت: مهارت چادر شب بافی روستای چرمه شهرستان سرایان به شماره ۱۴۵۳ در تاریخ ۱۳۹۶/۸/۲۱ در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.