سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزم جدی شهرداری برای مقابله با پدیده نازیبای زباله گردی

معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: حذف پدیده زشت و نازیبای زباله گردی مهمترین اقدام شهرداری برای جلوگیری از شکل گیری مافیای پسماند است.

حمیدرضا رحیمدل معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به اینکه مافیای کثیف پسماند با بهره گیری از اتباع بیگانه، کودکان کار و افراد بی بضاعت، با پخش کردن زباله‌ها در اطراف و برهم زدن زیبایی شهر به اقتصاد یک شهر لطمه وارد می‌کند گفت: شهرداری با اجرای طرح‌های مختلف از قبیل راه اندازی سامانه بازپس و جلب مشارکت مردم سعی بر آن داشته است تا از شکل گیری این پدیده در یزد جلوگیری کند.

او با بیان اینکه ریخت و پاش پسماند در معابر و افزایش زمان جمع آوری پسماند، ریزش شیرابه و شیوع حیوانات موذی در سطح شهر از اثرات دیگر این پدیده زباله گردی است افزود: شهرداری با جمع آوری زباله گرد‌ها و تحویل آن‌ها به مراکز ذی ربط از جمله بهزیستی و اداره اتباع و همچنین افزایش آموزش‌های شهروندی و اجرای طرح‌های مختلف نظیر طرح جمع آوری هوشمند زباله‌های خشک، سعی کرده است چهره شهر را از گسترش زباله گرد‌ها مصون بدارد.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: در صورت افزایش فرهنگ شهروندی و مشارکت شهروندان در امر تفکیک زباله از مبدا و جداسازی پسماند خشک از پسماند‌ تر، میزان استقبال دوره گرد‌ها کاهش پیدا می‌کند و این پدیده از بین می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.