سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش تعزیه گروه ده زیار کرمان در سیستان و بلوچستان

همزمان با ایام فاطمیه، گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار کرمان در استان سیستان و بلوچستان پنج مجلس تعزیه اجرا کرد.

ثارالله انکوتی مدیر اجرایی هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار کرمان با تسلیت ایام فاطمیه گفت: به پشتیبانی قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش گروه تعزیه خوانی ده زیار برای اجرای تعزیه عازم استان سیستان و بلوچستان شد.

وی با بیان اینکه در مدت حضور گروه در استان سیستان و بلوچستان پنج مجلس تعزیه در یگان‌های نظامی و کوی سازمانی ارتش برگزار شد، افزود: این مجالس تعزیه در تیپ ۳۸۸ مکانیزه هجومی شهید حیدر شهرکی، تیپ ۲۸۸ زرهی شهید سلیمان هاشمزهی و تیپ مستقل ۱۸۸ زرهی در شهر‌های ایرانشهر، خاش و زاهدان اجرا شد.

مدیر اجرایی هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار با اشاره به اینکه در کنار اجرای تعزیه این سفر در واقع یک اردوی روایت پیشرفت بود، تصریح کرد: ذاکران تعزیه خوان با حضور در یگان‌های نظامی ارتش با بخشی از تجهیزات و دستاورد‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور و ماموریت‌های مهم ارتش سرافراز در تامین امنیت پایدار در مرز‌های کشور آشنا شدند.

وی افزود: برگزاری این اردو‌ها برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و معرفی دستاورد‌های کشور در حوزه‌های مختلف باعث افزایش امید و اقتدار نظام مقدس اسلامی می‌شود و تعزیه خوانان در این سفر در کنار روایتگری واقعه کربلا در قالب شبیه خوانی خود نیز پای روایت پیشرفت کشور در حوزه نظامی نشستند.

انکوتی با قدردانی از امیر غلامعلیان فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق کشور و حوزه عقیدتی سیاسی قرارگاه برای پشتیبانی این اردو گفت: امیر نژادسروری فرمانده تیپ ۳۸۸ مکانیزه هجومی شهید حیدر شهرکی مستقر در شهرستان ایرانشهر، امیر محمد غیجی فرمانده تیپ ۲۸۸ زرهی شهید سلیمان هاشمزهی مستقر در خاش و امیر عادل حیدری ارشد نزاجا در زاهدان برای برگزاری باشکوه مراسم تعزیه همکاری خوبی داشتند که جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه یک گروه تعزیه از سنین مختلف کودکی تا بزرگسالی تشکیل شده است، بیان داشت: بازدید گروه تعزیه از پادگان نظامی در کنار اجرای تعزیه تلفیقی از معنویت و اقتدار نظامی بود که به پاس زحمات نیرو‌های مسلح در برقراری امنیت کشور انجام شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.