سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز کردستانی در مسابقات ورزشی

در سه سال اخیر در مجموع ۱۰۴ هزار نفر معادل ۴۸ درصد از دانش آموزان کردستانی در مسابقات ورزشی درون مدرسه فعالیت داشتند.

افشین خوشگوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان شامگاه امروز شنبه در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۲ که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در سه سال اخیر در مجموع ۱۰۴ هزار نفر معادل ۴۸ درصد دانش آموزان در مسابقات ورزشی درون مدرسه فعالیت داشتند که از این میزان ۲۹ هزار نفر معادل ۲۸ درصد به مرحله شهرستانی راه یافتند.

وی از راهیابی ۵ هزار و ۵۴۰ نفر معادل حدود ۱۸.۵ درصد مجموع به مرحله استانی خبر داد و گفت: در نهایت نیز ۳۶۵ دانش آموز به مرحله کشوری مسابقات راه یافتند.

خوشگوار با اشاره به اعلام نتایج مسابقات درون ورزشی و رتبه‌بندی استان، گفت: در رنکینگ کشوری نتایج این مسابقات، استان کردستان رتبه هفتم را کسب کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر اینکه نتایج این مسابقات تحت تاثیر محور‌هایی از جمله جمعیت دانش آموزی، تعداد معلمان تربیت بدنی و سرانه فضای ورزشی استان بوده، گفت: کردستان در بخش جمعیت دانش آموزی استان نوزدهم کشور، در تعداد معلمان رتبه ۱۷ و در سرانه فضای ورزشی رتبه ۲۸ کشور را دارد، اما خوشبختانه توانستیم عملکرد خوبی را به ثبت برسانیم.

وی همچنین از انتخاب ۲۶ دانش آموز ورزشکار کردستانی به عنوان استعداد برتر در رشته‌های مختلف مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای خبر داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.