سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۲ هزار و ۸۵۷ تن کالای اساسی در لرستان توزیع شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۹۲ هزار و ۸۵۷ تن انواع کالای اساسی از ابتدای امسال تاکنون به نرخ دولتی در استان توزیع شده است.

 سید عماد شاهرخی  در جلسه ستاد تنظیم بازار استان افزود: امسال ۲ هزار و ۳۰۰ تن برنج، ۲ هزار و ۱۰۰ تن مرغ، یک هزار و ۱۳۰ تن مرغ، ۳۲۷ تن گوشت قرمز، ۵۵ هزار تن ذرت، ۲۲ هزار تن سویا و ۱۰ هزار تن جو به نرخ مصوب در بازار استان عرضه شده است.

وی با اشاره به بیش از ۱۷۰ هزار تن آرد در استان تاکید کرد: در حال حاضر ۲ هزار تن برنج، ۴۶۵ تن شکر، یک هزار و ۳۲ شکر، ۱۲ هزار تن ذرت وارداتی، ۹۷ تن گوشت قرمز منجمد، ۲۶ هزار تن جو وارداتی، یک هزار و ۵۰۰ تن کنجاله سویا وارداتی و ۲۲۶ هزار تن گندم در استان موجود است.

رییس جهاد کشاورزی لرستان قیمت عرضه مرغ در مرغداری و برای مصرف کننده را به ترتیب ۶۰۷ هزار ریال و ۶۷۵ هزار ریال برشمرد و اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد افزایش یافته است.

شاهرخی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی تولید تخم مرغ در استان طی سال جاری بیان کرد: از ابتدای امسال تا ۲۵ آذرماه به طور متوسط روزانه ۱۷۵ تن گوشت مرغ در استان تولید شده است که بخشی از مازاد مصرف استان نیز به استان‌های هم جوار ار سال شد.

به گفته وی آذرماه جاری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان صورت گرفته و پیش بینی می‌شود این رقم به سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه افزایش یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.