سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان ایلام خبر داد

اجرای طرح کشت قراردادی در سطح ۲۰۴ هزار هکتار از اراضی زراعی ایلام

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: ۲۰۴ هزار هکتار از اراضی زراعی این استان به زیر طرح کشت قراردادی چهار محصول کشاورزی رفته است.

حشمت عزیزان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: برای سال زراعی جاری (۱۴۰۲ - ۱۴۰۳) ۲۰۴ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت گندم دیم و آبی، کلزا، جو و گلرنگ رفته است.

وی افزود: کشاورزانی که تمایل به مشارکت در برنامه کشت قراردادی دارند، نرم افزار کشت قراردادی را از روی سامانه شرکت غله و خدمات بازرگانی دانلود و بر روی گوشی‌های همراه خود نصب و سپس ثبت نام کنند.

عزیزان مطرح کرد: دولت در زمان برداشت، به ازای تناژ محصول در هر هکتار ۱۵۰ هزار تومان کرایه حمل و نقل از مزرعه تا سیلوی‌های خرید و ذخیره گندم به کشاورزانی که در کشت قراردادی مشارکت کنند، پرداخت می‌کند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: همچنین از دیگر مشوق‌های این طرح اینکه کشاورزان از ۲۰ درصد تخفیف بیمه محصولات کشت شده در طرح قراردادی برخوردار می‌شوند.

وی یادآور شد: در این طرح در زمان توزیع نهاده‌های کشاورزی شامل کود، بذر و سم، نیر اولویت دریافت نهاده با کشاورزانی است که در این طرح مشارکت کرده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.