سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوبانده سازی ۶۳ درصد کریدور چابهار - بیرجند - مشهد در خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: دوبانده سازی ۶۳ درصد کریدور چابهار - بیرجند - مشهد که در استان قرار دارد انجام شده است.

مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از افزایش دو و نیم برابری اعتبارات حوزه راه‌های استان در قانون بودجه امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۰ مجموع اعتبار راه‌های استان ۵۱ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال بود که امسال به ۱۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

او با اشاره به موقعیت کریدور‌های استان و اینکه کریدور‌های شمال - جنوب و کریدور غرب به شرق از خراسان جنوبی می‌گذارد، افزود: کریدور چابهار - بیرجند - مشهد به طول هزار و ۵۷۰ کیلومتر است که ۴۱۴ کیلومتر از این کریدور در خراسان جنوبی قرار دارد و تاکنون باند دوم ۲۶۱ کیلومتر این کریدور معادل ۶۳ درصد به بهره‌برداری رسیده است.

مودی اظهار کرد: طول کریدور بندرعباس - راور - فردوس - مشهد هزار و ۳۹۰ کیلومتر است که ۳۵۶ کیلومتر از این کریدور در خراسان جنوبی قرار دارد و تاکنون باند دوم ۲۵۲ کیلومتر معادل ۷۱ به بهره‌برداری رسیده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: طول کریدور ماهیرود به طبس - یزد و طبس - اصفهان هزار و ۲۷۰ کیلومتر است که ۷۷۰ کیلومتر از این کریدور در خراسان جنوبی است و تاکنون باند دوم ۲۰۰ کیلومتر (معادل ۲۶ درصد) به بهره‌برداری رسیده است.

او بیان کرد: تکمیل ۱۲۰ کیلومتر باند دوم در پایان سال ۱۴۰۲ به ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال هدف‌گذاری شده که همه تلاش ما تکمیل این حجم از کار است.

مودی با اشاره به پیگیری استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق ۲ برای راه‌های خراسان جنوبی گفت: باند دوم محور بیرجند - قاین در مرحله اول ۵۰۰ میلیارد ریال پرداختی داشته و به علت تأمین نشدن منابع مورد نیاز طرح، مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال در قالب متمم قرارداد مصوب هم پرداخت شده است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.