سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نخستین جلسه پدافند غیرعامل در قشم

نخستین جلسه پدافند غیر عامل با محوریت توسعه مدیریتی و برنامه ریزی برای پیگیری از حوادث و مدیریت بحران در قشم برگزار شد.

عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در شورای پدافند غیرعامل قشم گفت: توسعه مدیریتی و برنامه ریزی برای آموزش‌های ضروری با هدف ارتقای فرهنگ پدافند غیرعامل، پیشگیری از حوادث و مدیریت بحران در جزیره قشم و برای ساکنان این منطقه باید مورد توجه ویژه باشد.

 پیغامی افزود: وضعیت زیرساخت ها، موضوع جمعیت شناور در فصول مختلف جزیره قشم و همچنین مسائل مربوط به اقتصاد دریاپایه با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی از مهمترین موضوعاتی هستند که نیاز این منطقه به توسعه پدافند غیرعامل نشان می‌دهد.

وی گفت: با ایجاد تغییرات جدید در ساختار مدیریتی و نیروی انسانی، شاهد توسعه آموزش‌های لازم در حوزه پدافند غیرعامل و ایمنی در سازمان منطقه آزاد قشم، جامعه محلی، واحد‌های تولیدی و اقتصادی جزیره خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ارتقا زیرساخت‌ها و تجهیزات ایمنی برای جلوگیری از ایجاد بحران در جزیره، گفت: قرارداد خرید دو عدد پهپاد آتش نشان و یک آتش خوار تندرو با هداف افزایش توان مقابله با حوادث و آتش سوزی به امضا رسیده و در آینده نزدیک این تجهیزات به ناوگان امینی منطقه آزاد قشم اضافه می‌شود.

معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل نیز در این جلسه گفت: هنوز کار‌های نیمه تمام زیادی در حوزه پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و افزایش سطح ایمنی قشم وجود دارد که امیدواریم با تهیه و تدوین یک برنامه جامع و نقشه راه شاهد ارتقا سطح آمادگی و بازدارندگی در برابر تهدید‌ها و پیشگیری از بحران در این جزیره باشیم.

مصطفی طزری با بیان اینکه هزینه در حوزه پدافند غیرعامل در حقیقت سرمایه گذاری و جلوگیری از افزایش هزینه‌ها در زمان بحران است، افزود: هدف و ماموریت اصلی در پدافند غیرعامل تلاش برای مختل نشدن ارائه خدمات اساسی و کارکرد‌های ضروری به مردم است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.