سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طیور شهرستان آمل عاری از آنفلوانزا

همه موارد نمونه برداری شده در مرحله دوم پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان آمل از نظر آزمایشات ملکولی منفی بوده است.

دکتر حمید رسولی زاده رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آمل گفت: مرحله دوم طرح ردیابی ملکولی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سه روستای کمانگرکلای دابو، بامرکلا و تسکابن شهرستان آمل با نمونه برداری بصورت سواپ کلواکی از ۱۸۰ پرنده بومی در آذرماه ۱۴۰۲ توسط کارشناسان این اداره انجام پذیرفت.

او افزود: تاکنون همه موارد نمونه برداری شده در مرحله دوم پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از پرندگان این شهرستان از نظر آزمایشات ملکولی منفی بوده است.

رسولی زاده گفت: با عنایت به فرارسیدن فصل سرما و افزایش احتمال رخداد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و حائز اهمیت بودن این بیماری از نظر وارد کردن خسارات به اقتصاد خانوار‌های روستایی، انتقال بیماری به طیور صنعتی و همچنین مشترک بودن بیماری با انسان، رصد و پایش این بیماری در طیور بومی سطح شهرستان بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

او از روستائیان زیز درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تلفات ناگهانی و علایمی مانند کبودی تاج و ریش و ساق پای پرندگان سریعا به اداره دامپزشکی با شماره ۴۳۱۸۲۵۰۰ اطلاع رسانی کنند. همچنین اقدامات لازم را نسبت به محصور کردن پرندگان بومی و عدم رهاسازی آن‌ها در سطح روستا و شالیزارها، خودداری از خرید پرنده‌ی جدید از بازار‌های محلی و یا فروشندگان سیار، پرهیز از شکار و نگهداری پرندگان وحشی و آزاد پرواز اعمال نمایند و برای سلامتی خود و جامعه توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.