سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توضیحات معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره برگزاری دادگاه منافقین

دهقان گفت: در دولت سیزدهم با پیگیری‌های وزارت اطلاعات اسناد جنایات منافقین ارائه شد و قوه قضائیه به صورت بی‌سابقه‌ای این موضوع را در دستور کار قرار داد.

محمد دهقان معاون امور حقوقی رئیس جمهور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره دادگاه بررسی جنایات منافقین بیان کرد: در این دولت با پیگیری‌های وزارت اطلاعات اسناد جنایات منافقین به قوه قضائیه ارائه شد. خوشبختانه قوه قضائیه هم استقبال کرد و به صورت بی سابقه‌ای این موضوع را در دستور کار قرار داد. این اقدام لازم بود و هرچند در این زمینه تاخیر شده بود، اما این کار در این دولت کلید زده و انجام شد.

وی ادامه داد: این بخشی از پرونده‌ها بود. طبعا جنایات منافقین صرفا مربوط به این پرونده‌ها نیست. پرونده‌های زیادی وجود دارد که ان‌شاء‌الله این اقدامات توسط وزارت اطلاعات و دستگاه‌های قضائی ادامه خواهد داشت.

دهقان با اشاره به اخذ وکیل تسخیری برای منافقین بیان کرد: طبعا از نظر قانونی ما می‌خواهیم آرای متقنی در قوه قضائیه صادر شود. برای افرادی که وکیل ندارند وکیل تسخیری گرفته خواهد شد. چون این افراد حاضر نیستند گرفتن وکیل برای این است که ما رسیدگی عادلانه‌ای را داشته باشیم و همه جهان شاهد باشند که دادگاه‌های ما دقیق عمل می‌کنند و امکان وکیل تسخیری هم وجود دارد. امیدواریم که براساس قانون و عدالت رای صادر شود و بعد از رای پیگیری خواهد شد که این آرا به اجرا در بیاید. برخی از آرا که جنبه مالی دارد اجرایش در خارج از کشور انجام می‌شود برخی از آرا هم که جنبه کیفری دارد از طریق سازوکار‌های بین المللی پیگیری خواهد شد.

وی در پایان درباره پیگیری احکام این دادگاه نیز گفت: برخی از آرا که جنبه خسارات مالی دارد قابل پیگیری در سایر کشورهاست و برخی دیگر از آرا نیز که جنبه کیفری دارد باید افرادش به کشور استرداد شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
یک سیب را که بالا بیندازی هزار چرخ می خوره تا پایین بیاد