سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

اعتکاف ظرفیتی برای ساخت انسان تراز انقلاب است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: اعتکاف ظرفیتی برای ساخت انسان مومن، صالح و تراز انقلاب اسلامی است و باید برنامه‌های آن به‌گونه‌ای دنبال شود که منجر به جریان‌سازی معنوی و اخلاق در جامعه شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در هشتمین همایش سراسری هم‌اندیشی راهبری اعتکاف در مسجد گوهرشاد مشهد گفت: ما به نیروسازی و جریان‌سازی به صورت همزمان نیاز داریم و این مهم در اعتکاف رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: بایستی نگاه خودمان به اعتکاف را تغییر دهیم چرا که اعتکاف عنایت خدای متعال و حضرت حجت (عج) برای انقلاب اسلامی و حرکت ایمانی در سطح جهان است تا از این رهگذر نیروسازی و جریان‌سازی رخ دهد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: اعتکاف یک جریان‌سازی معنوی و اخلاقی به شکل ناب توحیدی و نیروسازی است تا پایه‌های معنوی جوانان استوار شود و شهد زیست خدایی و مع الله را تجربه کنند.

حاج علی‌اکبری اعتکاف را هدیه خاص الهی برای انقلاب اسلامی و نسل جوان دانست و اظهار کرد: ائمه جمعه و جماعات نگاه ویژه‌ای به مراسم اعتکاف داشته باشند و با عشق و علاقه به عنوان یک فرصت بسیار مغتنم به اعتکاف نگاه و در این زمینه تلاش جدی کنند.

وی ادامه داد: اعتکاف‌های دانشجویی بسیار فوق‌العاده و معنوی است و شور و اشتیاق جوانان برای حضور در اعتکاف حقیقتاً مثال زدنی است و ما در سال گذشته به چشم شاهد این صحنه‌ها بودیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اعتکاف دانش‌آموزی گفت: حضور پررنگ دانش‌آموزان در مراسم اعتکاف، پدیده‌ای جدید و فوق‌العاده است و ضرورت دارد دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اعتکاف به شکل خاص به اعتکاف دانش‌آموزی بپردازند و این موضوع به صورت جدی برجسته شود.

حاج علی‌اکبری افزود: به بخش اعتکاف دانش‌آموزی باید توجه جدی کرد و در زمینه حضور دانش‌آموزان در اعتکاف باید تسهیلات لازم پیش‌بینی و فراهم شود.

وی ادامه داد: نیاز است تا کارگروه ویژه و مجربی برای این موضوع تشکیل شود و موضوعات و مباحث مرتبط با اعتکاف دانش‌آموزی بررسی شود، چون اعتکاف دانش‌آموزی متفاوت از اعتکاف‌های عمومی است و باید به صورت خاص برای دانش‌آموزان برگزار شود تا اثربخش‌تر باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به این که مقام معظم رهبری رکن مسجد را امام جماعت آن مسجد می‌دانند، اعتکاف نیز باید با محوریت امام جماعت برگزار شود و اگر می‌خواهیم مراسم اعتکاف در کشور بیشتر گسترش و توسعه یابد باید از طریق ائمه جماعات اتفاق بیفتد و ائمه جماعات رکن و محور برگزاری اعتکاف در مساجد باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.