سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۱۹ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی در فارس

مدیر کل صمت فارس از رشد ۱۹ درصدی ارزش صادرات غیر نفتی در این استان در ۸ ماهه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

دومین نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان فارس و شورای ساماندهی مبادلات مرزی به ریاست استاندار فارس و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه سرمایه منطقه‌ای وزارت کشور، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس و با مشارکت اعضای کارگروه با هدف رشد و تسهیل تجارت بین‌الملل، بررسی تولید محصولات صادرات محور با ارزش افزوده بیشتر، مانع‌زدایی از مسیر صادرکنندگان و تدوین راهبرد عملیاتی و استراتژی تجاری در استانداری فارس برگزار شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این جلسه، از ۱۸۳۲ میلیون دلار صادرات غیرنفتی بر اساس منشأ تولید طی ۸ ماهه سال‌جاری به کشور‌های هدف خبر داد و گفت: صادرات غیر نفتی استان فارس در ۸ ماهه سال ۱۴۰۲ از لحاظ ارزشی ۱۹ درصد رشد داشته است که عمده محصولات صادراتی شامل شمش آلومینیوم، محصولات پتروشیمی، شمش فولادی، سیمان و کلینکر، کربنات سدیم و ... است.

حمیدرضا ایزدی افزود: تعداد ۱۲۸۴ کارت بازرگانی فعال در استان فارس داریم که ۵۱۰ کارت تولیدی و ۷۷۴ کارت بازرگانان و غیر تولیدی است.

او با تأکید بر اینکه ضرورت دارد تا متولیان و دست‌اندرکاران صادرات در استان تلاش خود را برای افزایش صادرات غیرنفتی، توسعه حجم وزنی و ارزی صادرات رونق تولید و سرمایه‌گذاری به کار گیرند، افزود: در این‌گونه نشست‌ها، بازدید‌های دوره‌ای و برگزاری جلسات تخصصی و کارشناسی با صادرکنندگان و فعالین اقتصادی استان مسائل و مشکلات مطرح و رفع موانع صورت می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.