سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محدودیت‌های مصرف گاز صنایع خراسان رضوی کاهش یافته است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: اعمال محدودیت‌ها برای مصرف گاز صنایع استان در زمستان امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: به منظور فرهنگ سازی در مصرف گاز نیز هر صنعتی که گاز کمتری مصرف کند هر آنچه صرفه جویی کرده است به خود آن صنعت بازگردانده می‌شود.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و دولت، وزارت نفت را مکلف کرده اند که از طریق سرمایه گذاران، چهار میلیون و ۷۰۰ هزار بخاری را با بخاری‌هایی با کارکرد زیاد تعویض کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: صنایع خراسان رضوی از ظرفیت لازم برای تولید بخاری برخوردار هستند و مصرف کننده بخاری نیز در استان وجود دارد لذا با توجه به کامل بودن زنجیره تولید تا مصرف بخاری در استان، می‌توان در بهینه سازی مصرف گاز از طریق بخاری‌های خانگی وارد عمل شد و در این راستا تفاهمنامه‌ای بین استاندار خراسان رضوی و وزارت نفت منعقد شده است.

افتخاری افزود: وضعیت تامین گاز استان در زمستان امسال نسبت به زمستان سال گذشته شرایط بهتری دارد چرا که سال گذشته اعمال محدودیت برای مصارف گاز صنایع از ابتدای آذرماه آغاز شد، اما امسال هنوز اعمال محدودیت‌ها آغاز نشده است و واحد‌های فولادی با ۵۰ درصد از ظرفیت خود مشغول تولید هستند.

وی ادامه داد: مازوت هم به عنوان سوخت دوم با همان نرخی که برای گاز تعیین شده است، به واحد‌های سیمانی خراسان رضوی داده می‌شود، در حالی که قیمت مازوت بیشتر از نرخ گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با پیش بینی این که از ابتدای دی ماه محدودیت مصارف گاز برای صنایع خراسان رضوی آغاز می‌شود افزود: شبکه انتقال گاز ملی است و کارگروهی در تهران که دبیر آن شرکت ملی گاز ایران است، هر روز در مورد اعمال یا عدم اعمال محدودیت در مصارف گاز در کل کشور تصمیم گیری می‌کند.

افتخاری افزود: شبکه گاز استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، گلستان و مازندران یکی است و اعمال یا عدم لعمال محدودیت گاز برای آن‌ها به صورت روزانه در کارگروه مزبور بررسی و تصمیم گیری می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.