سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه کشت گیاهان دارویی در دیم‌زار‌های کم‌بازده کشور

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از کشت و توسعه گونه‌های گیاهان دارویی در دیم‌زار‌های کم‌بازده کشور خبر داد.

ترحم بهزاد گفت: شناسایی دیم‌زارهای کم‌بازده کشور یکی از سیاست‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است و بر همین اساس توسعه کشت گیاهان دارویی در این دیم‌زارها مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: در راستای استفاده بهینه از ظرفیت دیم‌زارها در سطح کشور هماهنگی‌های لازم با اعضای شورای راهبردی گیاهان دارویی صورت گرفته تا گونه‌های گیاهان دارویی در معرض خطر، تهدید و انقراض را در دیم‌زارهای کم‌بازده توسعه دهیم.

او همچنین گفت: کشت گیاهان دارویی در اراضی دیم کم‌بازده به خاطر عملکرد پایین دیم‌زارها می‌تواند برای مردم درآمدزایی خوبی به همراه داشته و همچنین باعث ساماندهی دام در عرصه‌ها شود.

بهزاد افزود: تحقق این مهم افزون بر آن موجب تغییر بهبود معیشت بهره‌برداران شده که ادامه این روند به تقویت و افزایش پوشش گیاهی در کشور منجر خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، ارزآوری و تاثیر مطلوب در حفظ منابع پایه (آب و خاک) را دیگر ویژگی این راهبرد در کشور برشمرد و گفت: برای تحقق این مهم ضرورت دارد وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و بهداشت و درمان از جمله سازمان غذا و دارو و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پای کار بیایند.

بهزاد ادامه داد: در سایه هم‌افزایی این سازمان‌ها می‌توان گام‌های خوبی در حوزه تجاری‌سازی، پیشگیری از خام‌فروشی و بسته‌بندی و استانداردسازی این‌گونه گیاهان دارویی برداشت و دولت هم باید در این بخش از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت کند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.