سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین پروانه استاندارد جوش در استان قم صادر شد

نخستین جلسه کمیته علائم اداره کل استاندارد استان قم به‌منظور صدور پروانه استاندارد جوش مطابق استاندارد ملی ایران به شماره ۳۸۳۴ برای ۲ واحد تولیدی برگزار و با آن موافقت شد.

 نخستین جلسه کمیته علائم اداره کل استاندارد استان قم به‌منظور صدور پروانه استاندارد جوش مطابق استاندارد ملی ایران به شماره ۳۸۳۴ برای ۲ واحد تولیدی برگزار و با آن موافقت شد.

این جلسه روز سه‌شنبه با حضور مدیرکل استاندارد، نمایندگان شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده، انجمن صنفی سازندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران، انجمن صنفی شرکت‌های بازرسی، کارشناسان نهاد‌های تخصصی در زمینه جوشکاری و اعضاء کمیته علائم در سالن جلسات اداره کل استاندارد استان قم برگزار شد.

در حاشیه این جلسه مدیرکل استاندارد قم در گفتگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: از دیدگاه ما ملاک عمل ضوابط و معیار‌های سازمان ملی استاندارد است و در این خصوص نیز بر مبنای آن اقدام می‌شود، و به طور حتم سازمان آمادگی لازم برای دریافت نظرات و غنا بخشیدن بر دستور العمل‌ها، ضوابط با اخذ دیدگاه‌های صاحب نظران را دارد.

محمدهادی سماواتی همچنین ضمن شنیدن نظرات کارشناسان خبره حاضر در جلسه اقدام به تبیین فرآیند صدور پروانه استاندارد جوش نمود و اهمیت فعالیت واحد‌های تولیدی دارای پروانه استاندارد جوش در سازه‌های صنعتی و ساختمانی و لزوم استقرار استاندارد‌های فنی مرتبط با سازه‌های فلزی در استان قم را مورد تاکید قرار داد.

شایان ذکر است، در این جلسه پرونده مستندات واحد‌های تولیدی متقاضی پروانه کاربرد علامت استاندارد جوش به شماره ۳۸۳۴ بررسی و در خصوص مستندات ارائه شده و فرایند صدور پروانه استاندارد جوش مطابق رویه ابلاغی به ادارات کل استاندارد استانی بحث و تبادل نظر گردید.

گفتنی است، در پایان این جلسه اعضای کمیته با صدور پروانه‌های استاندارد یاد شده موافقت نمودند.

استاندارد ۳۸۳۴ یک استاندارد فرآیند محور می‌باشد؛ این استاندارد در الزامات کیفیتی جوش کاری ذوبی مواد فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پروانه استاندارد ۳۸۳۴ زمانی ارائه می‌شود که توانایی سازنده برای تولید جوش مطابق با معیار‌های مشخص شده‌ی مورد نیاز، مناسب باشد.

همچنین می‌تواند به عنوان مبنایی برای ارزیابی کیفیت جوشکاری سازنده استفاده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.