سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلیات بودجه ۱۴۰۳ در مجلس رد شد

نمایندگان مجلس با کلیات بودجه ۱۴۰۳ مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۳ را در دستورکار خود داشتند.

پس از استماع نظرات مخالف و موافق و داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجلس این لایحه به رای گذاشته شد که نمایندگان با ۹۱ رأی موافق، ۱۲۷ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در صحن با کلیات بودجه ۱۴۰۳ مخالفت کردند. 

طبق گفته محمدباقر قالیباف، دولت باید ظرف ۷ روز اصلاحاتی در بخش اول لایحه بودجه اعمال کرده و مجددا لایحه را به مجلس ارایه کند.

براساس ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را در دو بخش ماده­واحده مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمد‌ها و واگذاری دارایی‌­های سرمایه­‌ای و مالی و اجزای اصلی آن‌ها و جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه به مجلس تقدیم کند.

بخش دوم نیز حداکثر ۱۰ ­روز از زمان ابلاغ بخش اول قانون بودجه به مجلس ارسال می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۱۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
الان رای ممتنه یعنی چی؟
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
با اینهمه گدا و زباله گرد معلومه اقتصاد رو چه جوری داره میگردونه
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
مشاهدات از روند بررسی لایحه بودجه 1403 در صحن علنی مجلس حکایت از این دارد که علت رد کلیات به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برمی‌گردد.
آنگونه که خبرنگار تسنیم گزارش داده قالیباف، رئیس مجلس در واکنش به اظهارات منظور گفت: سازمان برنامه و بودجه طی نامه‌ای کتبی به شورای نگهبان اعلام کرده است که به دلیل نبود منابع، با مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مخالف است و این با صحبت‌های امروز شما در تناقض است.


وی افزود: بنابراین سازمان برنامه و بودجه باید در نامه‌ای کتبی به مجلس، تصریح کند که دولت با تامین منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان موافق است.

به دنبال همین اظهارات بود که اکثر نمایندگان مجلس به رد کلیات لایحه بودجه 1403 رای دادند و موافقت حاجی‌بایی راه به جایی نبرد.
# دولت نمیخواد پولی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر بگیره بازم سر بازنشستگان بی کلاه مونده و بازم حمایت ها رنگ فریبکاری و شعار دارن
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
چرا دلیل رد بودجه را ننوشتیدچقدر طرفداری دولت را می کنید؟
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
با دبش معلوم بود