سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرشماری حدود ۲۰۰ راس آهو در منطقه حفاظت شده دیمه رامهرمز  

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به سرشماری پاییزه سال ۱۴۰۲ در منطقه حفاظت شده دیمه رامهرمز گفت: حدود ۲۰۰ راس آهو در این منطقه حفاظت شده سرشماری شد.

سید عادل مولا گفت: سرشماری پستانداران هر ساله در فصل پاییز به منظور برآورد جمعیت گونه‌ها، برنامه‌ریزی جهت مدیریت و حفاظت آن‌ها در زیستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

او  ادامه داد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته سرشماری آهو در سایت تکثیر آهو و منطقه حفاظت شده دیمه به مساحتی بیش از ۱۱ هزار هکتار، با حضور کارشناسان اداره کل و شهرستان رامهرمز و علاقمندان به محیط زیست در روز‌های ۱۷ و ۱۸ آذر ماه انجام شد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان  افزود: اولین روز این سرشماری از ساعت ۱۹ تا ۲ بامداد در منطقه حفاظت شده دیمه و سپس روز بعد از ساعت هفت صبح تا ۱۲ ظهر در سایت تکثیر با روش جرگه انجام شد و در این سرشماری حدود ۲۰۰ راس آهو مشاهده و سرشماری شد.

آقای مولا با اشاره به سرشماری وحوش در دیگر نقاط استان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سرشماری وحوش مناطق تحت مدیریت استان به مدت ۱۵ شبانه روز و با مشارکت ۷۰ نفر از کارشناسان و محیط بانان استان از منطقه حفاظت شده میشداغ آغاز شده است.

او ادامه داد: در این سرشماری پنج منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکارممنوع مورد شمارش قرار می‌گیرد.

منطقه دیمه از شهریور ماه سال ۱۳۷۳ به منظوراحیای محیط طبیعی و حیات وحش منطقه به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد و پس از آن در سال ۱۳۹۰ به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت.

منطقه حفاظت شده دیمه در ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان رامهرمز در مسیر جاده رامهرمز - رامشیر قرار دارد و یکی از زیستگاه‌های مهم احیا و تکثیر گونه با ارزش آهوی ایرانی است.

سیمای طبیعی منطقه حفاظت شده دیمه از سه بخش کاملا متمایز دشتی در شمال، تپه ماهوری در میانه و کوهستانی در جنوب تشکیل شده که زیستگاه مناسبی جهت ادامه حیات پستاندارانی نظیر آهو، قوچ و میش، کل و بز و انواع پرندگان نظیر دراج، هوبره، کبک، تیهو و انواع پرندگان شکاری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.