سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سومین جشنواره «زیر چتر لبخند» برگزار می‌شود

سومین جشنواره «زیر چتر لبخند» با هدف رشد و اعتلای برنامه‌سازی طنز در رادیو از سوی شبکه رادیویی صبا برگزار می‌شود.

طنز به عنوان یک ابزار قدرتمند برای نقد همواره در اختیار اهالی تفکر بوده است، این ابزار در دوره تحولی سازمان که شعار عدالت گستری و هویت محوری را سرلوحه کار قرار داده است بسیار کارآمد خواهد بود. امروز و در اوضاع و احوال کنونی رسانه برای نیل به اهداف خود از این رویکرد در برنامه سازی استفاده می‌کند و اتفاقا این رویه مورد اقبال مخاطب قرار گرفته است.

از سوی دیگر نباید فراموش کرد که ملت ایران همواره در تاریخ به عنوان مردمانی طناز شناخته شده اند و در کنار بزرگانی چون عبید و دهخدا که در طنز سرآمد بوده اند با انبوهی از نویسندگان توانمند در طنز همنشینی داشته اند؛ لذا بنا بر این است که جشنواره رسانه‌ای زیر چتر لبخند بستری برای رقابت اهالی طنز در حوزه تولیدات صداپایه فراهم کند و زمینه ساز رشد و ارتقای طنز صوتی کشور به بهانه این رقابت باشد.

از اهداف اصلی جشنواره می‌توان به رشد و اعتلای برنامه سازی طنز در رادیو، تعمیق شناخت مخاطب از طنز و ویژگی‌های آن، ترسیم نگاهی واقع بینانه از نیاز‌های مخاطب ایرانی در حوزه طنز، شناسایی نیرو‌های مستعد در حوزه برنامه سازی طنز و معرفی روش‌های جدید تولید طنز رادیویی اشاره کرد.

محور‌های موضوعی «زیر چتر لبخند» نقد سبک زندگی غربی و هجو غرب، حقوق و رفتار شهروندی، خانواده و جمعیت، شهرنشینی و مهاجرت معکوس و طنز در ادبیات انقلاب است.

اعلام فراخوان جشنواره از ۱۱ آذر آغاز شد و مهلت دریافت آثار ۱۵ دی است. اعلام نامزد‌های دریافت جایزه ۲۲ بهمن از طریق سایت رادیو صباست و آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره ۳۰ بهمن برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.