سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۰ انجمن علمی در دانشگاه رازی فعالیت دارد

رئیس دانشگاه رازی با بیان اینکه فعالیت دانشجویان در انجمن‌های علمی آن‌ها را برای قبول پست‌های مدیریتی در آینده آماده می‌کند، گفت : مهارت آموزی باید در انجمن‌های علمی و دانشجویی ظهور و بروز بیشتری پیدا کند.

محمد نبی احمدی، رئیس دانشگاه رازی در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره حرکت (درون دانشگاهی)، دانشجویان را آینده سازان این کشور خواند و گفت : باتوجه به اینکه در آینده سکان مدیریت کشور در دست دانشجویان خواهد بود، لذا از هم اکنون باید برای پذیرفتن این مسئولیت تمرین و ممارست داشته باشند و کار گروهی، مدیریت و برنامه ریزی را بیاموزند.

وی مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب را حاصل فعالیت در انجمن‌های علمی و دانشجویی دانست و افزود: انجمن‌های علمی می‌توانند نقشه راهی برای ورود دانشجویان به رسالت اجتماعی آن‌ها در آینده ترسیم کنند، چرا که عمده مدیران کشور کسانی هستند که سابقه فعالیت موثر در تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های دانشگاهی را داشته‌اند و در دانشگاه داعیه‌دار کار جمعی بوده اند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توانند نقش بسیار پررنگی در مهارت آموزی و اشتغالزایی داشته باشند. برای نمونه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تعدادی از دانشجویان توانسته‌اند با به کار گرفتن دانش فنی و همچنین مهارت و تخصص توفیقات چشمگیری بدست بیاورند.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی باید در انجمن‌های علمی و دانشجویی ظهور و بروز بیشتری پیدا کند، افزود: یقیناً فعالین این انجمن‌ها در آینده خوش خواهند درخشید.

احمدی خواستار اهتمام جدی انجمن‌های علمی و دانشجویی نسبت به راه‌اندازی نشریات تخصصی شد و گفت: انجمن‌های علمی و دانشجویی باید فعالیت‌های خود را عیان و آشکار کنند و با راه‌اندازی نشریات تخصصی به این سمت حرکت کنند.

وی خواستار فراهم نمودن شرایطی برای بازدید دبیران انجمن‌های علمی و دانشجویی دانشگاه رازی از دانشگاه‌های مطرح کشور با هدف برخورداری از تجربیات آن‌ها در حوزه انجمن‌های علمی و دانشجویی شد.

فعالیت ۶۰ انجمن علمی در دانشگاه رازی

مهدی عزتی مدیر پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی اظهار کرد: جشنواره حرکت هر ساله برای ارزیابی و رصد فعالیت‌های یک ساله انجمن‌های علمی و دانشجویی در سطوح دانشگاهی ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اواخر آذر ماه جشنواره حرکت در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، افزود: خوشبختانه طی دو سال اخیر شاهد تحولات ارزشمندی در حوزه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه بوده‌ایم.

این مسئول با اشاره به افزایش تعداد انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه رازی گفت: سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۱ انجمن علمی دانشجویی فعال داشتیم که امسال به یاری خداوند متعال و تلاش‌های صورت گرفته این تعداد به ۶۰ مورد رسید.

وی با اشاره به رشد قابل ملاحظه تعداد انجمن‌های علمی دانشجویی در برخی از دانشکده‌های دانشگاه رازی از جمله دانشکده ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه و علوم اجتماعی، یادآورشد: سال گذشته ۳۵۰ فعالیت در ابعاد مختلف توسط انجمن‌های علمی و دانشجویی صورت گرفت که امسال نیز رشد چشمگیری در این حوزه داشتیم و بیش از ۵۰۰ فعالیت صورت گرفته است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.