سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طوفان الاقصی و تکرار تجربه های تلخ رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در بازگرداندن اسرا

تلاش اشغالگران برای به دست آوردن اطلاعات از طریق الدیرانی در مورد آراد بی نتیجه ماند و سرنوشت او تا به امروز نامعلوم است.

تلاش نافرجام برای آزادی یک اسیر رژیم اشغالگر نزد مقاومت فلسطین در غزه، خاطره تلاش مشابهی را که در سال ۱۹۹۴ رخ داد و جنبش حماس، ناچسون واکسمن، سرباز صهیونیست را به اسارت گرفت، زنده کرد، اما طنز ماجرا اینجاست که در هر دو مورد، هرزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم حضور داشته است.

طبق گزارش وبسایت عربی ۲۱، هرزی هالوی که به عنوان یکی از اعضای واحد عملیات زبده معروف به "سایرت متکل" در حدود ۳۰ سال پیش در تلاش برای آزادی واکسمن مشارکت داشت، در این عملیات نیز ناکام ماند. این سرباز صهیونیست را گردان‌های القسام در کرانه باختری، اسیر کرده بودند.

در آن زمان القسام خواستار آزادی مرحوم احمد یاسین، بنیانگذار جنبش حماس و تعدادی دیگر از اسرای فلسطینی در ازای این سرباز شدند و از قضا فردی که رسماً روند اسارت را اعلام کرد محمد ضیف، فرمانده کل فعلی گردان‌های القسام  بود.

واکسمن به خانه‌ای در روستای بیر نباله در رام الله منتقل شد و پس از ۴ روز تلاش رژیم اشغالگر برای یافتن محل او، به اطلاعاتی دست یافت و یگانی از "سایرت متکل" که یکی از اعضای آن هرزی هالوی بود، محل را محاصره کرده و از القسام خواستند که تسلیم شوند.

پس از اینکه اعضای القسام از تحویل این سرباز صهیونیستی خودداری کردند، نیرو‌های صهیونیست با منفجر کردن در ورود خانه به آن حمله کردند و درگیری شدیدی در محل رخ داد که با کشته شدن فرمانده نیروی‌های صهیونیست و مرگ واکسمن و نیز شهادت تعدادی از اعضای القسام به پایان رسید.

در جریان تجاوز کنونی به نوار غزه نیز، تعدادی از نیرو‌های رژیم اشغالگر تلاش کردند تا با نفوذ به داخل نیرو‌های القسام در پوشش آمبولانس وابسته به یک سازمان بشردوستانه، به یکی از اسرای اسرائیلی در نزد القسام به نام باروخ ساعار دست پیدا کرده و او را آزاد کنند، اما نیروی‌های القسام با شناسایی نیرو‌های صهیونیست این عملیات را به شکست کشانده و با مهاجمین درگیر شدند که منجر به کشته و زخمی شدن چند صهیونیست و‌نیز کشته شدن اسیر مذکور شد.

هالوی همچنین یکی از اعضای یگانی بود که مصطفی الدیرانی، رهبر جنبش امل لبنان را از جنوب این کشور ربود تا به اطلاعاتی در مورد رون آراد، خلبان صهیونیستی که پس از سقوط هواپیمایش در دهه ۱۹۸۰ ناپدید شد، به دست آورد. 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.