سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کل کشور تا پایان هفته بارانی خواهد شد

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد که از امشب تهران و شهرهای شمالی را درگیر خواهد کرد.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و بخش‌هایی از اردبیل بارش باران و وزش باد همراه با کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی ، سه شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در نواحی شمال غرب، غرب، غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی رگبار باران گاهی رعد و برق وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود. چهارشنبه با تشدید فعالیت سامانه بارشی گستره آن غالب مناطق نیمه غربی کشور را در بر خواهد گرفت.

او بیان کرد: پنجشنبه از شدت بارش در شمال غرب کشور کاسته شده و سامانه بارشی در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در غرب جنوب غرب مرکز و جنوب ارتفاعات و دامنه‌های البرز سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور فعالیت خواهد داشت. همچنین پنجشنبه در نواحی شرق و جنوب شرق کشور افزایش سرعت باد و در برخی نواحی مستعد خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

او گفت: از دوشنبه تا اوایل وقت سه شنبه با توجه به پایداری و سکون هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی دور از انتظار نیست.

ضیائیان  اظهار کرد: در استان تهران بر سرعت وزش باد در استان افزوده می‌شود و این روند تا دوشنبه (۲۰ آذر) ادامه خواهد داشت بنابراین کاهش شاخص کیفی هوا طی مدت یاد شده در برخی نواحی استان تهران به‌ویژه در جنوب و غرب که شدت وزش باد بیشتر است دور از انتظار نیست.

او گفت: از امشب تا پایان هفته جاری در سطح استان افزایش ابر و از اواخر وقت چهارشنبه بارش باران و در ارتفاعات، مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. از نظر دمایی هم از روز سه‌شنبه روند تدریجی کاهش دما آغاز خواهد شد.

ضیائیان تاکید کرد: آسمان تهران فردا  قسمتی ابری و گاهی افزایش ابر و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه (۲۱ آذر) قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر همراه با غبارمحلی و در بعضی ساعت‌ها غبارآلود با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
ای مرده شور ببره خودتون و اون سرمای بی خاصیتتون رو که خودتون رو مسخره کردین ، بابا خجالت هم خوب چیزیه بکشید جون مادرتون
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
همش دروغ. دوهفته هست هی دارن میگن بارون میاد. پس کو. لامصبها؟!؟!
ناشناس
۰۶:۴۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
آب اولویت اوله
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
سلام
بنده کارشناس ارشد اقلیم شناسی هستم، متأسفانه امسال اکثر پیش بینی های هواشناسی کاملا نادرست هستند، یا اینکه از ماهواره های جهانی تحریم شدیم یا کسانی جایگزین کارشناسان قبلی شدند که فقط اومدن یک توده به کشور را بارش باران تلقی می کنند، غافل از شرایط جغرافیا مکانی در کشور که تعاملش با توده ورودی باید بررسی و در نظر گرفته شود.
امیر وکیلی‌حسنوند
۰۰:۱۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
شرمتان باد بی سوادها ، کُلی حقوق و پاداش از سازمان هواشناسی میگیرید و هرچه پیش بینی می‌کنید همش پوچ و دروغه . امسال بنا بود ال نینو بیاد . بنا بود که پائیز پر بارشی داشته باشیم پس کو ؟ ما کشاورزای بیچاره به حرف شما اعتماد کردیم و کلی گندم کاشتیم همش ضرر شد
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
کارشناسای هواشناسی مدرکشان را مثل دکترای اقتصاد بعضی ها با معدل ۱۹وخرده ای گرفتن.
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
دمت گرم خخخخخ
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
کاری باهاش نداشت باشی تا بیا آنقدر سر راهش گیر ندهید تا خدا کنه سیل ما را ببره از دست گرانی
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
خدا کنه
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
هفته قبلم برای تهران پیش بینی بارون کردین...پیشنهاد میکنم کارشناسان محترم هواشناسی بجای استفاده از رادارهای هواشناسی و دم و دستگاه هایی که تا بحال باهاشون کار میکردن بیان روی تراس اداره،اسمون رو نیگاه کنن و پیش بینی کنن،جدی ها..دقیق تر در میاد..یا یکار دیگه هم میتونن کنن،هر شب دو نفرشون بیان توی اخبار سراسری،یکیشون بگه فردا هوا افتابیه،اون یکی بگه فردا بارونیه...اینجوری یکیش درست در میاد و مردم اعتمادشون جلب میشه..خخخ..اقا اگر نمک لازم داشتین تماس بگیرین
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
شمام بخاطر اینکه مدارس رو تعطیل نکنید هر روز میگید قراره بارون بیاد
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
اینقدر دروغ گفتیم،اینقدر تهمت زدیم،اینقدر چشم شور زدیم،اینقدر حسود بودیم،اینقدر شکم ناسیر حق یتیم وضعیف خوردیم،اینقدر جنایت کردیم،اینقدر مال دنیا دوست بودیم وشهوت پرست،،،،همین عوامل سبب شد که خداوند تبارک وتعالی برای همیشه وابد برکت این سرزمین را به باد فنا ببرد...........واقعن ایاما انسان هستیم........خیر
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
سرکایه دروغه
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
دیگه کارمون به جایی رسیده که باید تعداد باران های آمده رو بشماریم.
خیلی بارش ها کم شده
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
امیدوارم اینم مثل(پیش بینی پاییزی پر بارش و سیل آسا )نباشه
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
من فکر می کردم که اینقدر بارون می یاد که نگو ولی از پارسال هم وضعیت بدتر شده.
محمد
۲۲:۲۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
برد باران‌ها حدودا ۵ دقیقه است.
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
سرکاریه ما باور نداریم
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
خدا کنه بیاد. من که چشم انتظارم. این چه وضعه زمستونه آخه. نه بارون و نه برف و فقط دود و آلودگی
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
ان شاء الله