سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد میزبان بیش از چهار هزار زائر پیاده در دهه فاطمیه امسال است

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: همزمان با دهه فاطمیه، زائران پیاده در قالب کاروان‌های زیارت داخلی و خارجی عزم حرکت به سمت مشهد کرده که تعداد آنان در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به چهار هزار و ۱۵۲ نفر خواهد رسید.

حسین رضایی سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت : از این تعداد ۲۰ کاروان عراقی از جاده‌های شاهرود - سبزوار، سبزوار - نیشابور، نیشابور - مشهد در حال حرکت هستند که تا ۲۵ آذر ماه به مشهد می‌رسند، این زائران مدتی قبل از شهر‌های کربلا، نجف و کاظمین در عراق حرکت خود را آغاز کرده اند و پس از زیارت بارگاه منور حضرت معصومه (س) در قم راهی مشهد شدند.

او افزود: با این حال تا امروز ۲۵ کاروان زائران پیاده عراقی وارد مشهد شده اند که تعداد آنان به انضمام کاروان‌های زائران عراقی که در مسیر هستند به ۲ هزار و ۱۵۲ نفر می‌رسد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) ادامه داد: کاروان‌های زائران پیاده داخلی نیز از شهر‌های کاشمر، تربت حیدریه، نیشابور، بردسکن، چناران، فریمان و روستا‌های اطراف مشهد، حرکت خود را از ۲۲ آذرماه به سمت مشهد آغاز می‌کنند که شمار آنان تا سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) به ۲ هزار نفر می‌رسد.

رضایی بیان کرد: کاروان‌های پیاده عراقی در طول مسیر حرکت خود از خدمات ایستگاه‌های جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) بهره می‌گیرند، پنج ایستگاه صلواتی نیز در مسیر سبزوار - نیشابور، نیشابور- مشهد، ۲ ایستگاه صلواتی موقت در مسیر چناران به مشهد و ۲ ایستگاه دیگر در مسیر فریمان به مشهد از ۲۵ آذرماه تا ظهر سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) به زائران امام رضا (ع) خدمات فرهنگی و رفاهی ارایه می‌دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.