سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ هزار دانش‌آموز در آذربایجان‌غربی عضو افتخاری هلال احمر هستند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان در کانون‌های دانش‌آموزی این جمعیت عضویت افتخاری فعال دارند.

حمید محبوبی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی با تاکید بر عضویت ۱۰ هزار نفری دانش‌آموزان استان در کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر گفت: آموزش انواع پناه‌گیری در زلزله، برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه عمومی‌ برای دانش‌آموزان کانون‌ها و دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز در روز ۱۳ آبان‌ماه از جمله فعالیت‌های اخیر این کانون‌ها در استان است.

وی ادامه داد: برپایی مراسم گلبانگ و زنگ انقلاب در مدارس، برپایی ایستگاه‌های سلامت، عضوگیری و همچنین آموزش چادرزنی از دیگر اقدامات کانون‌های دانش‌آموزی جمعیت هلال‌احمر استان در میان دانش آموزان است.

محبوبی با اشاره به شاخص‌ترین فعالیت کانون‌های دانش‌آموزی استان گفت: اجرای طرح دادرس با مفهوم دانش‌آموز آماده در روزهای سخت در پایه‌های هشتم است که اهدافی نظیر آماده کردن دانش‌آموزان برای روبه‌رویی با حوادث و سوانح را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: در این طرح دانش‌آموزان پایه هشتم با تشکیل گروه‌های ۱۴ نفره و آموزش‌های خاص امدادی به عنوان تیم‌های دادرس شناخته شده در مدارس فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر  آذربایجان غربی یادآور شد: سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰ هزار و ۲۰ نفر از اعضای تیم های دادرس شامل چهار هزار و ۹۸۰ نفر دختر و پنج هزار و ۴۰ نفر پسر آموزش‌های لازم را دیده و همچنین در سال جاری تعداد ۱۱ هزار و ۱۰۰ نفر دانش‌آموز در پایه‌های هشتم مدارس در حال گذراندن آموزش‌های لازم هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.