سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورداری بیش از ۴۵۰ شرکت کشاورزی از تسهیلات و مشوق‌های مالی در همدان

محمدی گفت: ۴۵۲ شرکت کشاورزی استان از ابتدای امسال از تسهیلات و مشوق‌های مالی قانونی از جمله وام بانکی، تمدید مهلت بازپرداخت برخوردار شده اند.

سرپرست امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۱۵ پرونده در کارگروه ستاد تسهیل در بخش کشاورزی مطرح شده که ۴۵۲ مورد مصوبه اجرایی و ۵۶۳ مورد دیگر در حال پیگیری و اجراست.

آذر محمدی با بیان اینکه از این میزان ۹۵۸ مورد مربوط به طرح تسهیلات مردمی سازی یارانه‌ها است، گفت: تمام واحد‌های دامی منتفع از تسهیلات یارانه‌دار مردمی سازی خرید نهاده‌های دامی دامدار کارت و سامانه بازارگاه می‌توانند با پرداخت ۱۰ درصد از اصل بدهی و سود و متفرعات، وام خود را ۶ ماه تا یکسال بسته به نوع فعالیت امهال کنند.

او در ادامه با اشاره به تلاش برای حل مشکلات مرغداران در کارگروه تسهیل بخش کشاورزی، گفت: همچنین ۴۸ پرونده حوزه دامداری در کارگروه ستاد تسهیل مطرح شده که در این میان ۳۲ مورد مربوط به تامین سوخت مایع در یک دوره زمانی ۶ ماهه برای واحد‌های مرغداری دارای مشکل معارض در مسیر گازرسانی است.

سرپرست امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه پنج پرونده نیز مربوط به طرح‌های مشکل‌دار حوزه صنایع کشاورزی و چهار مورد واحد‌های تولید کننده بذر گواهی شده در حوزه زراعت بوده است، گفت: امیدواریم تا پایان سال همه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در بخش کشاورزی به مرحله اجرا برسد.

همدان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است.

این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، بیش از چهار درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمار‌های منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

منبع ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.