سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرار صهیونیست‌ها به کشور‌های اروپایی

رسانه‌های صهیونیستی تایید کردند بسیاری از صهیونیست‌هایی که از اراضی اشغالی گریختند در حال خرید خانه در کشور‌های اروپایی هستند.

همزمان با ورود جنگ غزه به سومین ماه خود شهرک‌نشینان صهیونیست بدنبال پناهگاهی امن برای فرار هستند. صهیونیست‌ها برای خرید زمین در کشور‌های اروپایی استقبال خوبی نشان دادند و پس از شروع جنگ در هفتم اکتبر بیش از ۳۷۰ هزار نفر از صهیونیست‌ها اراضی اشغالی را ترک کردند.

خبرگزاری الجزیره به نقل از روزنامه اقتصادی مارکر نوشت که با وجود ادامه داشتن درگیری در غزه، صهیونیست‌ها در حال خرید خانه و زمین در خارج از اراضی اشغالی به خصوص در اروپا هستند.

از سویی دیگر برآورد‌های سایت «زمان اسرائیل» حاکی از آن است که بیش از ۵۰۰ هزار صهیونیست در جریان درگیری اخیر اراضی اشغالی را ترک کردند که از تعداد مهاجران جدید بیشتر است. این وب‌سایت پیشنهاد می‌کند که احتمال افزایش تعداد خروج‌ها وجود دارد.

تجاوز به غزه ورود مهاجران صهیونیست جدید را به میزان قابل توجهی کاهش داد، از ابتدای تجاوز تنها حدود ۲۰۰۰ مهاجر به اراضی اشغالی وارد شده‌اند، در حالی که به طور متوسط ماهانه حدود ۴۵۰۰ مهاجر قبل از تجاوز به اسرائیل وارد می‌شدند که نشان دهنده کاهش بیش از ۷۰ درصدی مهاجرت است. 

جولی (۳۴ ساله) یکی از صهیونیست‌های فراری همین چند روز پیش و پس از فرار مستقیم از عسقلان، به جامعه صهیونیستی در پرتغال پیوست و بر اساس آنچه که توسط روزنامه مارکر گزارش شده است، قصد بازگشت برای زندگی در این کشور را ندارد. 

جولی تجربه خود را بازگو کرد و گفت: من در سال ۱۹۹۵ به همراه پدرم از فرانسه به عسقلان که هنوز در تیررس و موشک‌های شلیک شده از غزه است به اسرائیل مهاجرت کردم و چندین بار از آنجا فرار کردم و به آنجا بازگشتم و اکنون در لیسبون شغلی به عنوان ناظر فیلترینگ محتوا پیدا کردم که در آن مطالب توهین آمیز و خشونت آمیز به دو زبان عبری و انگلیسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی را حذف می‌کنم.

شلومیت لین می‌گوید: «اسرائیلی‌هایی که اکتبر گذشته از کشور گریختند، از قبل، شروع به جستجوی امکان خرید ملک در یونان، قبرس و پرتغال کرده‌اند، نه تنها برای سرمایه‌گذاری، بلکه برای زندگی و آرامش. آن‌ها به دنبال فرصت‌های شغلی هستند.»

براساس گزارش مارکر مانند جولی بسیاری هستند که اراضی اشغالی را برای مدت طولانی یا کوتاه ترک کرده‌اند و در کشور‌های مختلف خانه اجاره و زندگی می‌کنند. 

یک ماه پس از تجاوز، دفاتر املاک و مستغلات صهیونیست‌ها در خارج از اراضی اشغالی روزانه ۴ تا ۱۰ درخواست از طرف‌های علاقه‌مند و خانواده‌های اسرائیلی برای خرید ملک در پرتغال، یونان و حتی قبرس دریافت کردند.

به گفته نیر شمول، مدیر عامل یک شرکت املاک و مستغلات در آتن، قبل از شروع جنگ، بسیاری از صهیونیست‌ها عمدتاً در مورد سرمایه‌گذاری در املاک و آپارتمان‌های توریستی صحبت کنند، اما اکنون به دنبال آپارتمان‌هایی با ۳-۴ اتاق هستند که می‌تواند مناسب خانواده‌هایشان برای زندگی نیز باشد.

اکنون که جنگ وارد سومین ماه خود می‌شود، شمول اضافه کرد که صد‌ها خانواده صهیونیست شروع به فکر کردن در مورد این کردند که آیا اقامت دائم در یونان در آینده مناسب است یا خیر. این مشاور املاک در پایان گفت: آن‌ها می‌خواهند در میان جامعه یهودی زندگی کنند و در حال بررسی گزینه‌هایی برای کار، اقامت و ثبات آینده در خارج از اسرائیل هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
اینجاست که می فرمايد:
ما داریم می‌آییم
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
هدف عملیات طوفان الاقصی همین مهاجرت معکوس صهیونیست هاست.