سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضعف در سواد رسانه‌ای آسیب‌های جدی به جامعه وارد می‌کند

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دشمنان تلاش می‌کنند از طریق شبهه افکنی ذهنیت مردم را منحرف کنند و ضعف سواد رسانه‌ای آسیب‌های جدی به جامعه وارد خواهد کرد.

سید محمد حسینی امروز شنبه ۱۸ آذر در آیین اختتامیه آموزش سواد رسانه‌ای و توانمندسازی مجازی محلات گرگان گفت: بالا بردن سواد رسانه‌ای برای همه گروه‌های جامعه از ضروریات مهم است.

وی افزود: ضعف در سواد رسانه‌ای آسیب‌های جدی را به جامعه وارد خواهد کرد و دشمن با سرمایه گذاری هنگفت تلاش می‌کند رسانه‌ها را در کنترل خود دربیاورد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریان اخیر در فساد ارزی چای تاکید کرد: دولت سیزدهم از همان ابتدا بصورت قوی و محکم در مسیر مبارزه با فساد حرکت کرده و در جریان اخیر هم بدون هیچونه اغماضی با عوامل دخیل در این فساد برخورد شده است.

وی انتخابات آخر سال مجلس شورای اسلامی را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: با توجه به جایگاه والای مجلس مردم باید با مسوولیت پذیری اجتماعی در این انتخابات شرکت کنند.

زمستان امسال قابلیت تبدیل شدن به بهار سیاسی را دارد

معاون پارلمانی و امور مجلس رییس جمهور گفت: با توجه به اینکه در اسفند ماه امسال شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری خواهیم بود، مشارکت بالای مردم می‌تواند زمستان را به بهار سیاسی تبدیل کند.

ی بیان کرد: نمایندگان مجلس از همان رای اعتماد به وزرا تا تصویب بودجه و برنامه توسعه کشور و سایر طرح‌ها و لوایح، همراه دولت هستند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگانی با دولت همراه خواهند بود که مردم با مشارکت و آگاهی بالای خود، آنان را انتخاب کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: هر چند دشمن برای جلوگیری از این مساله با استفاده از القائات دروغین در بستر فضای مجازی سعی بر مشارکت پایین مردم در انتخابات دارد، اما تبدیل این تفکر به تفکر مشارکت بالا و انتخاب افراد اصلح، وظیفه رسانه‌های داخلی و کانال‌ها و شبکه‌های مجازی است.

حسینی افزود: مشارکت بالای مردم در انتخابات برای استحکام نظام و ارتقای اقتدار و صلابت کشور و مردم تاثیرگذار است وظیفه این اطلاع‌رسانی برعهده رسانه‌ها و فضای مجازی داخلی است.

وی اضافه کرد: برخی اخبار و اطلاعات غیرصحیح منتشر می‌شود که نمونه آن در مساله چای دبش و حتی تحقیق و تفحص مجلس در پرونده فولاد بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: رسانه‌های داخلی نباید اجازه دهند تا دشمن با استفاده از فضای مجازی مردم را دلسرد کند.

حسینی اظهار کرد: در مورد جنایات رژیم صهیونسیتی که اعتقاد زیادی به زر و طلا و نیز رسانه‌ها دارد، همان گروه‌هایی که در خصوص فوت یک دختر ایرانی اغتشاش به راه انداختند، امروز هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.

وی بیان کرد: دقت و حساسیت استفاده از فضای مجازی مختص گروه خاصی نیست، بلکه حتی مدیران هم باید حواس‌شان جمع باشد تا در فضای تاریکی که ایجاد می‌شود، گرفتار نشوند.

وی خاطرنشان کرد: مساله مهم دیگر در اطلاع‌رسانی، سرعت انتقال اخبار است که اگر این فضا خالی شود، دشمن وارد شده و همیشه روایت اول، برنده می‌شود.

شهردار گرگان هم که در این نشست حاضر بود گفت: با توجه به نشر اخبار به شیوه‌های مختلف، این روزها فضای مجازی و سواد رسانه نیاز به حق است.

سید محمدرضا سیدالنگی در این مراسم اظهار کرد: در این زمینه دوره آموزشی سواد رسانه‌ای در ۱۴ خانه فرهنگ‌ به میزان هزار و ۵۰۰ نفر ساعت برگزار شد.

وی افزود: بعد از این دوره با هماهنگی آموزش و پرورش، این دوره‌ها در مدارس و سپس در سطح دستگاه‌های اداری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری گرگان ابزار مختلف این دوره‌ها را فراهم کرده تا مردم بتوانند اخبار صحیح را از ناصحیح به موقع و به درستی تشخیص دهند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.