سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زیرساخت های خراسان جنوبی در مسیر کریدور شرق مناسب نیست

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با تاکید بر توجه به معبر مرزی ماهیرود در راستای توسعه کریدور شرق گفت: متاسفانه وضعیت زیرساخت ها و جاده‌های استان در مسیر کریدور شرق مناسب نیست.

خامه زر  رئیس اتاق بازرگانی بیرجند  در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و امور مرز اتاق بازرگانی بیرجند، با اشاره به اهمیت کریدور‌های حمل و نقلی و ترانزیتی، گفت: کشور‌هایی که از موقعیت جغرافیایی خود درآمد دارند از از نفوذ سیاسی و اقتصادی بالاتری در معادلات جهانی نیز برخوردار هستند.

او با بیان اینکه کشور ایران در یکی از شاهراه‌های جهان واقع شده است، افزود: قطعاً اگر به درستی عمل کنیم می‌توانیم از این ظرفیت جهت توسعه اقتصادی کشور استفاده‌های مفیدی داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند ادامه داد: کشور ایران به دلیل دو پهنه آبی شمال و جنوب موقعیت بسیار خوبی دارد، اما متاسفانه در تصمیم گیری‌ها نتوانستیم آن گونه که باید از این موقعیت استفاده کنیم.

خامه زر با اشاره به توسعه کریدور شرق، گفت: کریدور شرق از چابهار در سیستان و بلوچستان شروع و شهر‌های نیکشهر، ایرانشهر، زاهدان، نهبندان، سربیشه، بیرجند، قاین، گناباد، تربت حیدریه و مشهد را در بر می‌گیرد و در نهایت از مرز سرخس به کشور‌های حوزه آسیای میانه می‌رسد.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی در مسیر کریدور شمال - جنوب نیز قرار دارد، عنوان کرد: مرز ماهیرود به عنوان سومین معبر رسمی به کشور افغانستان در خصوص توسعه کریدور شرق مد نظر است.

او با اشاره به اینکه حمل ترکیبی و چند وجهی نیز مورد توجه کشور‌ها قرار دارد لذا تامین و توسعه ریلی استان می‌تواند مفید باشد، بیان کرد: متاسفانه وضعیت جاده‌های استان نیز در مسیر کریدور شرق مناسب نیست.

خامه زر با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی باید به روز شود، عنوان کرد: نظرات و پیشنهادات ادارات در راستای توسعه کریدور شرق جمع‌بندی و به استانداری ارسال شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.