سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آدران بهشت پنهان در بین رشته کوه های البرز

آدران نام روستایی است که به دلیل وجود رودخانه کرج میزبان گردشگران و مسافران بسیاری است.

باغ‌های فراوان در حاشیه رودخانه را می‌توان از جذابیت‌های این روستا یاد کرد، البته اگر آدران را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اید بهتر است تمام زمان را صرف حضور در کنار رودخانه نکنید، زیرا با ورود در بخش مرکزی روستا با نمای زیبایی از خانه‌های قدیمی مواجه خواهید شد.
 

پس از حضور چند ساعته در این روستا، افراد بومی و ساکن در آدران به شما پیشنهاد خواهند کرد تا از منطقه دره سر به معنای دره سبز و عمیق بازدید کنید.


 دره سر، دره‌ای در میان دو کوه قرار گرفته که از میان آن رودخانه‌ای کوچک جاری است. صخره‌های کنار روخانه پوشیده از خزه‌های سبزی است که نمایی مخملی به صخره‌ها بخشیده است. 
شما با حضور در «دره سر» سکوت و آرامشی واقعی با چاشنی صدای آب و پرندگان تجربه می‌کنید.  

در نزدیکی این روستا دو آبشار زیبا به نام هفت چشمه و آدران قرار گرفته است. ارتفاع آبشار اصلی به ۹۰ متر میرسد.

به همین علت این آبشار یکی از بزرگترین آبشار‌های ایران به حساب می‌آید. در مسیر رسیدن به آبشار اصلی که از روی صخره‌ها و سنگ‌ها عبور خواهید کرد به آبشار‌های کوچک دیگری خواهید رسید. ارتفاع این آبشار‌ها به ۵ متر میرسد.
 

پس از آبشار هفت چشمه و با پیمودن دره‌ایی باریک، شما میتوانید آبشار آدران را مشاهده کنید. ارتفاع این آبشار نیز در حدود ۹۰ متر است و یکی دیگر از بلندترین آبشار‌های ایران بشمار می‌آید. در مسیر رسیدن به این آبشار شما از میان درختانی همچون زالزالک، ازگیل رد خواهید شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.