سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان و بلوچستان رتبه نخست کلاس‌های تحویلی کشور را از آن خود کرد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان از کسب رتبه نخست این استان در کلاس تحویلی بین استان‌های کشور خبر داد.

میثم لک زایی  گفت: بر اساس اعلام و گزارش منتشر شده در سامانه رصد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، کلاس های درس تحویلی سیستان و بلوچستان در سال گذشته بیش از چهار و نیم برابر میانگین کلاس های تحویلی بین استان های کشور بوده و معادل با کلاس های تحویلی ۱۳ استان کشور است.

وی ادامه داد: همچنین یک‌هزار و ۷۳۰ کلاس درس سال گذشته در سیستان و بلوچستان با توجه ویژه دولت سیزدهم و حضور پررنگ و مثمر ثمر خیران حقیقی و حقوقی به بهره برداری رسیده که موجب شد بیش از ۵۲ هزار نفر دانش آموز مستعد این استان از نعمت فضا و تجهیزات استاندارد بهره مند شدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: دولت در زمینه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان عزم خود را جزم کرده که مشکل فضاهای آموزشی استان را حل کند و حوزه نوسازی در این زمینه موفق شده یک عقب ماندگی چندین ساله را در استان جبران کند.

وی بیان کرد: با نگاه ویژه دولت سیزدهم، اعتبارات حوزه نوسازی این استان در یک‌ساله گذشته رشد ۱۰۰درصدی داشته که البته مشارکت و همراهی خیران هم بسیار چشمگیر بوده است.
لک زایی با تأکید بر اینکه بالاترین رقم اعتباری در حوزه فضاهای آموزشی به سیستان و بلوچستان اختصاص‌یافته است افزود: در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۶۸ کلاس درس با اعتبار یک هزار و ۶۰۸ میلیارد ریال ساخته شده که این تعداد در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به ۸۰۱ کلاس با اعتبار سه هزار و ۵۰۶ میلیارد ریال افزایش‌یافته است.
وی ادامه داد: امسال نیز موفق شده‌ایم بیش از ۱۰۰ کلاس درس استاندارد را در هفته دولت افتتاح و در اختیار دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان قرار دهیم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: در تلاشیم در سالجاری یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس در این استان آماده بهره‌برداری شود.
وی افزود: با توجه‌ به رشد چشمگیر جمعیت دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان در مقایسه با دیگر استان‌ها می‌توان گفت کار در حوزه ساخت‌ و ساز و تأمین نیاز کلاس درس در این استان سخت و دشوار است؛ اما با حمایت دولت و همکاری چشمگیر خیران در تلاشیم هیچ کودکی در استان به‌خاطر کمبود مدرسه از تحصیل باز نماند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.