سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت به دو شرکت بزرگ خودروساز ایران‌خودرو و سایپا درخصوص متصل نشدن به سامانه جامع خدمات پس از فروش هشدار داد.

حمید محله‌ای مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت گفت: تاکنون از ۲۲ شرکت، ۱۴ شرکت خودرویی به سامانه جامع خدمات پس از فروش متصل شده‌اند و بقیه شرکت‌ها طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ تا پایان آذر ماه فرصت دارند تا به استعلام‌های مربوط به خدمات پس از فروش در سامانه جامع خدمات، پاسخ دهند.

حمید محله‌ای گفت: زیرساخت‌های لازم برای اتصال شرکت‌های خودرویی شامل تولید کننده، وارد کننده و مونتاژ کننده را برای اتصال به سامانه جامع خدمات پس از فروش فراهم کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت افزود: تاکنون از ۲۲ شرکت، ۱۴ شرکت خودرویی به سامانه جامع خدمات پس از فروش متصل شده‌اند، اما هنوز دو شرکت بزرگ خودروساز کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا به این سامانه متصل نشده‌اند.

محله‌ای در ادامه گفت: طبق آیین نامه اجرایی تبصره ۱۰ قانون بودجه ۱۴۰۲ شرکت‌های خودرویی تا پایان آذر ماه فرصت دارند تا به استعلام‌های مربوط به خدمات پس از فروش که در سامانه جامع خدمات پس از فروش مطرح می‌شود پاسخ دهند.

به گفته محله‌ای یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اتصال شرکت‌های خودرویی به سامانه جامع خدمات پس از فروش شفافیت ارائه خدمات آن‌ها و ایجاد امکان شکایت از عملکرد این شرکت‌ها توسط مردم است.

لازم به ذکر است بر اساس ماده ۴ قانون حقوق مصرف کنندگان همه شرکت‌های خودرویی شامل تولید کننده، وارد کننده و مونتاژ کننده موظف هستند خدمات پس از فروش ارائه دهند و بر اساس ساز و کار‌های وزارت صمت این خدمات باید در بستر سامانه جامع خدمات پس از فروش اتفاق بیفتد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
مسلم
۱۰:۰۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
سلام من سورن پلاس ثبت نام کرده بودم دیروز برا تکمیل وجه 90 روزه یا پیش پرداخت تحویل شهریور و مهر 1403 برام اومده موتور ماشین که عوض شده و گویا ضعیف تر هم هست چیزی که تو سایت ها نوشته بودن. و اینکه قیمت 460 بدون کارت طلایی و آپشن رنگ هم تک رنگ سفید ( برای 90 روزه ) یعنی یه چیزی خدود 100- 130 میلیون گرونتر شده چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟با کلی قرض میخواستیم رو اون مبلغ قبلی خرید کنیم اونم از رو اجبار شدید به ماشین ... حالا باز مثل خر تو گل گیر کردیم.... یکی نیست توضیح بده دلیل عوض شدن موتور و دلیل این افزایش قیمت چیه؟؟؟ دادمون رو به کی باید برسونیم؟
سجاد
۰۶:۵۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
اینها همه دزدند خلاص دستشون توی یک کاسه هست و سر یک سفره نان می خورند
ع
۰۲:۳۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
قانون ؟؟؟؟؟؟؟؟
مهدی
۱۵:۱۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
چرا وزارت صمت در مورد گران فروشی و تبدیل اجباری خودروهای سامانه یکپارچه هیچ حرفی نمیزنه
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
توی این مملکت هیچکس زورش به این دو تا خودرو ساز نرسیده و نمیرسه . دلیلیش چیه نمیدونم !!!!. هر وقت دلشون میخواد قیمتا رو بالا میبرن . کیفیت هم که روز به روز داره بدتر میشه ومردم بیچاره هم که هیچ کاری از دستشون بر نمیاد
رضا
۰۸:۲۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
چقدر تاثیر گذار بود همشون ترسیدن !!!!!!
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
دقیقا
علی
۰۷:۴۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
شریک دزد و رفیق قافله
دادرس
۰۷:۲۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
این دو شرکت که دولتی هستند
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
گردن کلفتن دیگه ! چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی !
چرا قبول کنند وقتی خودشون از کیفیت فعلی خودرو هاشون خبر دارند !
ناشناس
۰۶:۵۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
این کار رو نکنید گناه دارن
ناشناس
۰۶:۳۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
لطفاً بذار اول بفروشن
بعد حالا خدمات هم ندادن ندادن
کی سایت ایران خودرو باز میشه؟
ناشناس
۰۱:۲۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
وزارت صمت چرا به چای دبش ضرب‌الاجل نداده
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
خدا بیامرزه پدر و مادر اونی که یقه این دو تا شرکت جنایتکار رو بگیره
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
جمع کنید این دعوای زرگری رو. ته این ضرب الاجل چیزی جز دادن مجوز افزایش قیمت به خودرو ساز نخواهد بود.
بهنام
۲۲:۳۱ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
به امید نابودی کارخانه های فرغون سازی ایران.مردم را از بهترین خودرو های دنیا محروم کردین به اسم حمایت از تولید داخل.افغانها بهترین خودرو سوار میشن ما مجبوریم تیبا کوییک و ساینا سوار بشیم
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت شما حرص نخور دنده این دوتا خودرو ساز پهن تر از حرفاست
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
واردات انفرادی خودرو...
تنها راه علاج است.
نه فقط خودرو!
بلکه هر اجناسی که مافیا دارد و رانت است، به دست مصرف کنندگان و در حد مصرف، آزاد شود.
فقط با کد ملی و اجرای دقیق قانون...
البته در گمرکات هم متأسفانه، رانت های گردن کلفت و... وجود دارد!!!
از ارزیابان جزء گرفته تا سطح مدیران و...
این اخبار آگاهانه و مستند است.
ارزیابی که چندین خانه دارد!!!
خودرو 5 میلیاردی دارد!!!
سفرهای خارجی خانوادگی دارد!!!
و..........
خانه های خود را اجاره داده است!!! و با در آمدهای حاشیه ای خانه ای در اقدسیه اجاره کرده است!!!!!
با اجاره 50 میلیون تومانی...!!!!!
مگر ارزیاب های گمرک چقدر حقوق می‌گیرند؟!
اموال و دارایی هایشان را از بدو استخدام بررسی بفرمایید.
هر چه سفره مردم کوچکتر می‌شود!
نگویید حکومت...
نگویید دولت...
چنین افرادی هستند که بار خود را می‌بندند!
و هیچ اعتقادی هم به حکومت و ولایت و..... ندارند!!!!!
بر سر سفره مردم می‌نشینند و مردم را تهی می‌کنند!!!
مسئولین انقلابی بررسی و اقدام بفرمایید.
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
فساد همیشه از بالا شروع میشه به زیر دستی ها میرسه ، مدیر فاسد نباشه کارمند جرات نمیکنه دزدی کنه
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
وای بر شماها که اسم خود را مسلمان گذاشتین در حالی که جلوی‌چشمانتان مسلمانان رو قتل عام میکنن و کاری نمیکنین .
مسلمانی که برادر مسلمانش کمک بخواهد و کسی کمک نکند مسلمان نیست. متاسفم برای شما که به خاطر دنیا صدای مظلوم و نمیشنوین.
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
استرس بهشون ندید!
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
این دو عزیز کلا راهشون جداست
سایپا و ایران‌خودرو هر وقت صلاح بدونن خودشون متصل میشن
جلال
۲۱:۴۲ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
شمارو به خدا بگید خودرو تولید کنند عرضه از تقاضا کمتره تا کی میخاد اینجوری باشه برای کالای مصرفی باید قرعه کشی بشه این درست نیست . یخچال با ماشین از لحاظ مصرفی چه فرقی میکنه باید به وفور باشه با قیمت مناسب اینجوری قیمت فروش کاذب بالا میره و حاشیه سود به نعع خودرو ساز میده و مردم ضرر می کنند . کیفیت قطعات پایین میاد . به چه قیمتی از خودرو ساز حمایت میشه . ناترازی در عرضه و تقاضا به وجود میاد مردم که گناه ندارن ضرر کنن . برای پیشرفت خودرو یا هرچی انحصاریرهم باشه زمان یزارین اگه پیشرفت حاصل نشد ولش کنین واردات بشه . اون صنعتی که قراره مردم ضرر مالی و جانی بدن نباشه بهتره .
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
اوه چه هشدار خطرناکی خخخخخخخخ اگه راست میگید برای قیمت ها هشدار بدهید
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
کسی وجود نداره بگه۲۰۷ چرا۲..میلیون تومان بی دلیل گران کرده بزور به مردم میفروشه
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
جناب وزیر جمعشان کنید خیال همه رو راحت کنید
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
ایران خودرو توانست تا با تغییراتی نسبتا جزئی قیمت ۳۹۳ میلیون تومانی تارا دنده ای را در نسخه جدید به ۵۸۰ میلیون برساند. به عبارت ساده تر اضافه شدن گیربکس جدید و چند آپشن ساده برای مصرف کننده 190 میلیون تومان هزینه دارد. تارا اون تغییراتی که در شاَن یک خودروی ایرانی که مثلا سرسبد خودروهای داخلی هست رو ندارد(مثل آپشن سانروف که آپشن ۲۰ سال گذشته خارجیهاست) کجای دنیا برطرف کردن ایرادات خودرو، آپشن حساب می شود؟ واقعا معلوم نیست این افزایش قیمت بر چه مبنایی است. زمانی که همه خودروها را قیمت گذاری کردند دلار حدود 60 هزارتومان بود الان دلار تقریبا 50 هزار تومان است. بنابراین باید قیمت ها را کاهش دهند نه افزایش!
حالا که بالاجبار تارا پلاس ثبت نام کردیم برای اینکه این ظلم تا حدودی قابل هضم باشه و کمتر آه مردم شما و زندگیتان را بگیرد؛ حداقل این خودرو تارا پلاس را با نصب سانروف و قیمت پایین ترتحویل دهید و برای خریداران تارا پلاس وام تعلق گیرد
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
دو‌شرکت بیخود و مافیایی که همه ملت را مسخره خود کردند
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
اسمشون که میاد حالم بهم میخوره ۲۰۷ رو ۶۰ درصد گذاشتن روش
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
لطفا به هر خانواده دارای دو فرزند بیشتر. اجازه ورود ی خودرو خارجی بدهید .بایک تیر دو نشان .هم جوانی جمعیت. هم مبارزه با فساد رانت خودرو .
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
بفرمایید دو خودرو ساز فاسد...
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
مسولین خودروسازی ها پوست کلفت شده اند
فلفل
۱۹:۱۶ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
دست از بازی و عوام فریبی بردارید !
ضرب الاجل !
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
اونا هم ترسیدن