سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجازه نمی‌دهیم از ابتدای سال ۱۴۰۳، یک قطره پساب وارد رودخانه شور شود

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به معضلات محیط زیستی شهرستان اشتهارد در بحث آلودگی منابع آب و خاک سلامت مردم را به خطر انداخته است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور کشورمان و اعضای هیت دولت در استان البرز حضور پیدا کرده است در بازدید ازشرکت دانش‌بنیان فارمد پلاست گفت: سفر اول رییس جمهور به استان البرز پربرکت بوده و این استان ۶۰ تا ۷۰ درصد اعتبارات استانی را دریافت کرده است.

علی سلاجقه گفت: مردم باید نتیجه این سفر‌ها را در زندگی خود ببیند و اجازه نمی‌دهیم برخی سو مدیریت‌ها،  ماحصل سفر‌های استانی را زیر سوال ببرد.

معاون رئیس‌جمهوربا اشاره به کمبود نیرو در گشت‌های شبانه اداره کل محیط زیست اشتهارد گفت: روند این گشت‌ها باید اصلاح شود و نمی‌شود کارمندی که از صبح مشغول کار بوده، شبانه نیز پایش انجام دهد. این عزیزان تاکنون واقعا کار خارق‌العاده و جهادی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به آلایندگی‌های ناشی از شهرک‌های صنعتی اشتهارد گفت: شهرک صنعتی اشتهارد چند صد کیلومتر زمین و آب را تا رودخانه شور از بین می‌برد که این قابل پذیرش نیست و باید تا پایان سال، این آلودگی متوقف شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم که از ابتدای سال ۱۴۰۳، یک قطره از این پساب وارد رودخانه شور شود، در این رابطه، بحث اعتبارات لازم را در دولت مطرح می‌کنم و همچنین می‌توانیم صندوق ملی محیط زیست را نیز پای کار بیاوریم.

معاون رئیس‌جمهور گفت:  باید طرح جامع  محیط زیستی برای شهرستان و برای کل استان آماده شود.

سلاجقه با بیان اینکه بارگذاری صنعتی در اشتهارد ۵/۶ برابر متوسط کشور است، هشدار داد: ظرفیت محیط زیستی شهرستان دیگر کشش بارگذاری سنگین مانند فولاد را ندارد و اگر قرار به بارگذاری باشد، تنها مواد غذایی  قابل قبول است.

وی بیان کرد: ازدیاد چاه‌های غیرمجاز نیز دیگر مشکل این شهرستان است که باید توسط وزارت نیرو، آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای رسیدگی شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۱:۵۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
تو
امیر
۱۰:۱۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
فقط شعار میشنویم
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
بروید جاهاییکه آبها وارد می شود را بگیرید ا
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
پس تا حالا چه کار میکردین.خخخ