سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور معاون رئیس‌جمهور صورت گرفت؛

آغاز دومین کنگره ملی زنان تأثیرگذار

دومین کنگره ملی زنان تأثیرگذار با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از گلزار شهدای کرمان آغاز شد.

انسیه خزعلی امروز در آیین افتتاح دومین کنگره ملی زنان تأثیرگذار که در محل گلزار شهدای کرمان و جوار مرقد مطهر سردار آسمانی برگزار شد، با گرامیداشت یادوخاطره شهدای غزه، گفت: هنوز هم صدای حاج قاسم در حوزه مقاومت می‌پیچد و هنوز هم عکس و اسم او ترس بر جان دشمن می‌اندازد.

او بانوان و پشتیبانی آن‌ها در مقاومت کشور را ستودنی خواند و بیان کرد: همه جا برای بانوان سنگر است و هرجا که باشند، شهر را زنده و پویا نگه می‌دارند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: کرمان هم در این امر مستثنی نیست، اینجا دیار دکتر صفارزاده است که مترجم قرآن بود و این روز‌ها هم امثال خانم‌ها نعمتی و کردستانی در میدان افتخار هستند.

وی اضافه کرد: این زنان هستند که تلاش می‌کنند جامعه رنگ‌وبوی بهشت بگیرد و عزت و سربلندی کشور حفظ شود.

خزعلی زنان را نماد تاثیرگذاری خواند و با تاکید بر اینکه شناسایی آن‌ها وظیفه دولت اسلامی است، بیان کرد: پشتیبانی و حمایت از این بانوان، باید در اولویت باشد.

او به اهداف این کنگره پرداخت و بیان داشت: تقویت جریان انقلابی، معرفی زنان نخبه و توسعه فرآیند گفتمان صحیح در زمینه زن و خانواده بخشی از آن است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ادامه داد: غرب، زنان را هدف و اصالت آن‌ها را مورد هجمه قرار داده است و در تلاش هستیم تا الگوی سوم زن را در مسیر اهداف بیانیه گام دوم تقویت کنیم.

وی بیان داشت: توانمندسازی زنان، ایجاد صندوق‌های حمایتی و افزایش مشارکت در حل مسائل کشور از جمله برنامه‌های ما برای زنان است.

خزعلی از حضور ۹ هزار داوطلب کنش‌گر با هیئت علمی در این کنگره خبر داد و تصریح کرد: این افراد به صورت مردمی و افتخاری بوده و در ۸ کارگروه ساماندهی می‌شوند.

وی عظمت زن مسلمان در عرصه‌های مختلف را از دیگر اهداف این کنگره برشمرد و گفت: زنان جامعه ما از حوزه‌های مادری و عاطفی تا علمی و اجتماعی بسیار تأثیرگذار هستند و در تلاش هستیم از آن‌ها قدردانی کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: حمایت، پشتیبانی، ساماندهی و رفع خلأ‌ها از جمله وظایف معاونت برای زنان است.

منبع: خبرگزاری فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.