سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح استعدادیابی و آموزش هنر تعزیه به دانش‌آموزان قزوینی

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین از آغاز فرآیند استعدادیابی دانش‌آموزان قزوینی برای آموزش هنر آئینی تعزیه در هفت مدرسه خبر داد.

حشمت الله اسلامی رئیس انجمن تعزیه استان قزوین گفت: با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده با آموزش‌وپرورش استان قزوین، انجمن تعزیه استان به عشق علمدار کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) درصدد تشکیل کلاس‌های آموزش نمایش‌های آئینی و سنتی تعزیه برای علاقمندان این هنر است.

وی افزود: قزوین اولین استان در سطح کشور است که به صورت هدفمند وارد عرصه استعدادیابی و آموزش هنر تعزیه به دانش‌آموزان شده است.

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین اضافه کرد: طرح استعدادیابی و آموزش تعزیه‌خوانی به دانش‌آموزان استان قزوین به شکل رسمی از روز شنبه ۱۸ آذرماه در مدرسه پسرانه شهید مافی ۲ با حضور اساتید تعزیه‌خوانی آغاز می‌شود.

اسلامی با اشاره به استقبال بالای دانش آموزان برای یادگیری هنر تعزیه گفت: در گام نخست اجرای طرح استعدادیابی تعزیه، هفت مدرسه شهر قزوین انتخاب شده است و ۲۵۰ دانش‌آموز در این مدارس اعلام آمادگی کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۵۰۰ دانش آموز استان قزوین جذب این کلاس‌ها شوند.

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین گفت: دانش‌آموزان پس از استعدادسنجی در کلاس‌های آموزش تعزیه با حضور اساتید مجرب هنر تعزیه، آموزش‌های لازم را در رشته‌های مخالف‌خوانی و شهادت خوانی فرا می‌گیرند ضمن اینکه آموزش موسیقی از جمله ترومپت و سایدارم همچنین زره‌بافی نیز از جمله هدف‌های انجمن تعزیه استان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.