سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو:

۱۰ هزار روستای کشور از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند

مشاور مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: ۱۰ هزار روستا در سطح کشور از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند می‌شوند و این اقدام در قالب «جهاد آبرسانی» انجام خواهد شد.

علی جزءخراسانی صبح پنج شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت آبفا استان کردستان اظهار کرد: جهاد آبرسانی در راستای سیاست دولت مبنی بر مردمی‌سازی در سطح کشور اتفاق می‌افتد تا با تأمین آب سالم و بهداشتی زمینه برخورداری روستاییان از این نعمت الهی فراهم شود.

وی بیان کرد: با اجرای طرح «جهاد آبرسانی شاهد افزایش اشتغالزایی و مهاجرت معکوس و در نهایت امیدبخشی در روستا‌ها خواهیم بود که ثمرات مهمی برای روستاییان خواهد بود.

وی تصریح کرد: شناسایی ذینفعان این طرح و مخاطب پژوهی و اطلاع‌رسانی به آن‌ها با زبان مختص هر قشر، یک نیاز است و می‌طلبد به این مهم به خوبی پرداخته شود.

مشاور مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با بیان اینکه ۱۰ هزار روستا در سطح کشور در قالب جهاد آبرسانی از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند می‌شوند، یادآور شد: البته با احتساب سایر منابع، بیشتر از این تعداد روستا آبرسانی خواهند شد.

لزوم برنامه‌ریزی کارگروه آگاهی‌بخشی و مستندسازی جهاد آبرسانی در استان‌ها

خراسانی با اشاره به برنامه‌ریزی کارگروه آگاهی‌بخشی و مستندسازی جهاد آبرسانی در استان‌ها، مسؤول کارگروه را استانداری عنوان کرد و گفت: برگزاری منظم جلسات این کارگروه و اطلاع‌رسانی گسترده برای ابرپروژه جهاد آبرسانی، می‌تواند اهداف این طرح که تأمین آب و اطلاع‌رسانی به مردم به موازات یکدیگر است را فراهم کند.

وی اذعان کرد: با توجه به ارتباط تنگاتنگ آبفا و سپاه در کل کشور و استان کردستان در طرح جهاد آبرسانی امیدواریم همچنانکه تاکنون هم‌افزایی خوبی مان این دو مجموعه وجود داشته این مزیت تقویت شود.

مشاور مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو بر ضرورت ایجاد کارگروه جهاد آبرسانی استانی به موازات این کارگروه در سطح کشور تاکید کرد و گفت: توجه به مردمی‌سازی در طرح جهاد آبرسانی با توجه به مقبولیت سپاه در میان مردم و بویژه روستا‌ها می‌تواند موجب اجرای هرچه بهتر طرح و در نهایت افزایش امید در جامعه شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.