سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ۲۸ فضای آموزشی در نهاوند

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از ساخت ۲۸ فضای آموزشی در شهرستان خبر داد.

علیرضا شهبازی گفت: با توجه به اینکه قدمت مدارس بالای ۳۰ سال در نهاوند زیاد است تلاش بر آن است با مشارکت خیران و نهاد‌های کشور تعدادی مدرسه ساخت و یا نوسازی شوند.

او گفت: در این راستا با همکاری بنیاد برکت و خیران شهرستان تاکنون ۲۸ فضای آموزشی ساخته شده و یا در دست ساخت است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: طی توافقنامه با بانک پاسارگاد قرار است یک مجتمع آموزشی ۱۲ یا ۱۵ کلاسه در نهاوند و یک کتابخانه دو طبقه در روستای توانه احداث شود که مراحل اولیه آن در حال انجام است.

شهبازی در خصوص تامین قیر رایگان برای آسفالت مدارس نیز گفت: با توجه به مصوبه مجلس برای تامین قیر رایگان شهرداری‌ها و چند نهاد دیگر که اخیرا برای اجرا به دولت ارسال شده باید علاوه بر شهرداری‌ها بخشی از آن به بنیاد مسکن و جهاد و نوسازی مدارس داده شود تا آسفالت محوطه مدارس را به انجام برسانند. 

او گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به مشارکت مردم و دست‌اندرکاران امر تعلیم و تربیت دارد. 

رسول شیدایی با بیان اینکه در بحث اعتبارات استانی و شهرستانی باید توجه بیشتری به آموزش و پرورش شود گفت: در سال ۱۳۹۰ میزان اعتبارات استانی آموزش و پرورش ۱۵ درصد بود که سال گذشته این رقم سه درصد و امسال به ۱۰ درصد رسیده است.

او خواستار همکاری سایر دستگاه‌های دولتی با آموزش و پرورش شد و گفت: با توجه به سهم و تاثیرگذاری امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم متوسطه در کنکور وظیفه سنگینی بر دوش آموزش و پرورش گذاشته شده که در این زمینه همکاری سایر نهاد‌ها با آموزش و پرورش ضروری‌تر از گذشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.