سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیسی به دانشجویان منتقد چه هدیه‌ای داد؟

رئیس‌جمهور به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی حضور یافت و با دانشجویان گفتگو کرد و به تعدادی از دانشجویان نیز هدیه داد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه ۱۶ آذر به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی حضور یافت و با دانشجویان گفتگو کرد. در این دیدار دانشجویان از طیف‌های مختلف فکری به بیان نظراتشان پرداختند و برخی نیز به صراحت از رئیس‌جمهور انتقاد کردند.

فاطمه پایداری به عنوان نماینده نخبگان و گروه‌های علمی در این مراسم به سخنرانی پرداخت، او مسأله داغ این روز‌های کشور یعنی افزایش سن بازنشستگی را به عنوان موضوع سخنرانی خود انتخاب کرده بود و این قانون را عاملی برای به عقب انداختن به‌کارگیری نیروی جوان در کشور دانست. 

علی رادمنش دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، دیگر دانشجوی منتقدی بود که در برابر رئیس‌جمهور قرار گرفت؛ او مسأله کشف حجاب در یکی از دانشگاه‌های کشور را دست‌مایه سخنان خود قرار داده بود و با جملاتی همچون «چرا اجازه می‌دهید عده‌ای دانشگاه‌ها را به پشتوانه پول تصاحب کنند؟» انتقاداتی را نسبت به نحوه پذیرفتن دانشجو در برخی از دانشگاه‌ها مطرح کرد.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی هم فرصت سخنرانی در روز دانشجو را به دست آورد؛ مهدی زارع به انتقاد از عملی نشدن وعده‌های دولت سیزدهم درمورد عدالت پرداخت و اقتدار دولت را در برابر مستضعفان دانست نه قدرتمندان.

رئیس‌جمهور نیز که پس از دانشجویان پشت سخنگاه قرار گرفته بود، این قشر را پیشتاز و مطلع از نیاز‌های جامعه دانست. رئیسی حفظ روحیه مطالبه‌گری و حساسیت نسبت به مسائل مختلف میان دانشجویان را مسأله‌ای را با اهمیت بالا دانست.

رئیس هیأت دولت، در ادامه به نقش دانشگاه در سیاست‌گذاری‌های دولت پرداخت و دانشگاه را اتاق فکری برای رصد تصمیم‌گیری‌ها دانست. سیاسی بودن یا نبودن دانشگاه یکی از مسائلی است که همواره مورد بحث بوده است؛ رئیسی به این مساله نیز اشاره کرد و ضمن تأکید بر نقش دانشگاه در سیاست، به صراحت اعلام کرد که دانشگاه سیاسی هست، اما سیاست‌کار نیست. 

رئیس‌جمهور در نهایت به دانشجویان منتقد انگشتری هدیه داد. علاوه بر آن نیز به یک زوج جوان که در میان جمعیت بودند هم از طرف رئیس‌جمهوری انگشتری هدیه داده شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
حتی دلتون نمیخواد مزدم خودرو خوب با اختیار خودشون بخرند سوار بشن ،،تامین ارز هم بهانه هست
هدف اصلی اینه مردم سوار خودرو خوب و ارزان نشوند

وگرنه برای بهترین خودروی خوب متوسط سیصد میایون تومان ارز لازم هست اینم ،قراره ملت خودشون بدن
مگه قراره برای یک خودروی دو میلیاردی داخل بازار سیاه ایران ،،دومییلیارد ارز خارج بشه که ارز بهانه میکنید ،،تازه اینها مردم خودشون میخوان هزینه کنند ،،دولت قرار نیست هزینه کند که زور میر سلیم ها و باندها میاد
بقیه چیزاا نخواستیم همین یکی درست کنید
مزدم در خرید خودزو آزادی داشته باشند
قیمت زمین کنترل کنید این که به تحریم ربطی نداره
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
داستان دولت ومردم ما شده فیلم هندی... مردم اعتراض می‌کنند دولت هم جلوی تریبون مهر تایید و پویایی و حرف از کار و عمل میزنه ولی فقر هر روز بیشتر از دیروزش گسترده میشه. شده یکبار شده بجای انشالله و ماشالله برنامه عملکرد اجرا شده و عملی و تاثیرگذار بدهند!!! اینکه دائما مردم رو دور بزنید و آخرشم ربط به دولت قبلی و غیره بدهید درست نیست.
امروز رفتم اداره برق واحد خدماتی یارو پشت میز و سیستم با پیزامه نشسته میگه آقا تعطیله امروز 5شنبه!!! از کی خدمات برق تعطیل میکنه. خدمات مگر 24 ساعته نیست!!! ؟؟؟؟
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
جالب هست دم از فکر نخبگان میزنند برای تصیم گیری در پیشرفت کشور اما خودشون هرچی فهمیدند همان را در کشور بکار می‌برند فکر وتصمیم نخبه ها هم کشک
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
نمک گیر شدن دیگه گیر سه پیچ ندادن
مثل همیشه بدون هزینه و پاک کردن صورت مسئله ماست مال شد رفت پی کار
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
چقدر ایشون دوست دارن در مقامی باشند که انگشتر هدیه بدهند
یه کهنه دانشجو
۰۸:۵۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
هر قسمت از این خبر برام تعجب آوره ، اول از عکس جلسه! که چرا همه چادر اند؟؟! دوم اینکه مگه بخاطر آلودگی هوا دانشگاه رو تعطیل نکرده بودن؟ پس اینها کی هستن؟؟! سوم اینکه انجمن اسلامی در مورد حجاب که چرا برخورد نمیکنن حرف زد؟؟!!!! لابد بسیج در مورد درخواست رفراندوم اومد حرف زد!! حتی بلد نیستین یک جلسه فرمالیته برگذار کنید. ترس ترس ترس از مواجهه با واقعیت جامعه...
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
من تهران زندگی میکنم اولا فقد مدارس دبستانی تعطیل بود دوما شما چرا میسوزی از چادری بودن خانمها و اینکه اهل گناه نیستن !!!!!!!سوما اصلا معنی رفراندم را فهمیدی ؟؟؟پس این جلسات چیه بهتره برای نجات افکار خودت و خانوادت ماهواره را بزاری کنار
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
ریس جمهور لااقل بیاد شهرها محله ها انتقاده را بشنوه یا یه سایتی برای پاسخ برای خودش ودولتش باز کنه معلوم نیست حرفمون به کی به چی بگیم
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
سوادتونم نم کشیده جوابیم که برای منتقدان ندارید بودجه هم که ته کشیده از ترس باخت رفراندوم هم که برگزار نمیکنید ملتم که تا زنده هستن باید به شما عین برده کارکنن و حقوق بازنشستگی نگیرن کنترل تورم هم که دیگه از دست شما در رفته و... برای چی یا کی حکومت میکنید من در تعجبم!!!
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
معلومه شما هنوذ در زمان طاغوت سیر میکنید
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
رئیس جمهور مردمی