سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان نظام پزشکی از نحوه برخورد با مقصران احتمالی پرونده‌ها در بازپرسی رضایت ندارد

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: در خصوص پرونده، مراجع قضائی باید نظر بدهند؛ اما شکل برخورد با همکاران مناسب نیست. این که در مرحله بازپرسی عکس از همکاران گرفته شود، موضوعی است که باید کارشناسان حقوقی نظر بدهند.

محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی در حاشیه مراسم دومین رویداد آموزشی سازمان نظام پزشکی گفت: هر فوتی به خصوص فوت نوزاد برای جامعه پزشکی تاسف برانگیز است؛ اما معتقدم که اگر قصوری وجود داشته باشد و تاخیری در حضور کادر درمان بوده باشد، قابل قبول نیست و به همین دلیل پرونده‌های پزشکی در مراجع ذی‌ربط باید بررسی شوند. 

وی بیان کرد: پرونده‌های فوت در بیمارستان ها یک موضوع تخصصی است که باید بررسی شوند تا اگر قصوری انجام شده، در مراجع ذی‌ربط تحقیق و بررسی شود و هیچ فردی از این قصور دفاع نخواهد کرد. 

رئیس زاده ادامه داد: در بررسی چنین پرونده‌هایی باید کاملا خردورزانه برخورد شود. شکل برخورد با همکاران در مرحله بازپرسی قابل دفاع نیست. در مرحله بازپرسی برخورد مناسبی انجام نشده است. 

وی تاکید کرد: بیمارستان کودکان مفید یکی از شلوغ ترین مراکز درمانی است و بالغ بر هزار نفر به این بیمارستان مراجعه می کنند. 

رئیس زاده بیان کرد: با قصور حتما و به جد برخورد خواهد شد و پرونده ها به طور دقیق در سازمان نظام پزشکی بررسی می شوند. مسئولان باید هوشمندی لازم را داشته باشند و مطالبات همکاران را به موقع پرداخت کنند.

وی افزود: در خصوص پرونده، مراجع قضائی باید نظر تخصصی بدهند؛ اما شکل برخورد با همکاران مناسب نیست. این که در مرحله بازپرسی عکس از همکاران گرفته شود، موضوعی است که باید کارشناسان حقوقی نظر بدهند.

وی گفت: الان ۸۰ درصد از پرونده ها در نظام پزشکی منجر به پیروزی بیمار شده اند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در خصوص فوت کودکی در بیمارستان مفید گفت: اگر قصور و تقصیر بوده، قطعا باید برخورد شود. قطعا هیچ کس از نبود نیرو در اورژانس و کسی که مسئولیتش را انجام نداده دفاع نمی‌کند، اما برخورد غیر قانونی با نیرو‌های خدوم ما پذیرفته نیست.

محمد رئیس زاده در افتتاحیه رویداد بزرگ آموزشی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به فوت کودک شش ماهه در بیمارستان مفید افزود: هیچ کس از نبود نیرو در اورژانس و کسی که مسئولیتش را انجام نداده دفاع نمی‌کند، اما این که فردی با بی سلیقگی محض و به طور غیر قانونی با نیرو‌های خدوم ما این گونه غیر اخلاقی برخورد کنند این به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی افزود: این که بازپرس ویژه قتل قبل از انجام بررسی‌های اولیه ما ورود کند و با بدترین عبارات با همکاران ما آن گونه برخورد شود، این به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. ما هم از وزارت بهداشت و هم از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توقع داریم درباره این قضیه موضع گیری کنند.

او گفت: نیرو‌های نظام سلامت ما در بیمارستان‌ها مخصوصا بیمارستان مفید که روزانه بالغ بر هزار مراجع دارد از خدوم‌ترین نیرو‌ها و شبانه روز در خدمت مردم هستند. این که در مرحله بازپرسی با پزشک یا پرستار به شکلی زننده برخورد شود، این رفتار قلب جامعه پزشکی را به درد آورده و ما انتظار داریم برخورد بشود.

رئیس زاده گفت: بنای آقای اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه و همکاران ایشان مبتنی بر برخورد محترمانه با جامعه پزشکی است. قبول داریم این رویه عادی در قوه قضائیه ما نیست، اما می‌تواند یک نقطه تحریک آمیز برای متوقف کردن خدمت به مردم باشد. فوت در بیمارستان اتفاق می‌افتد و روال این است که هیات‌های پزشکی قانونی و هیات‌های نظام پزشکی بررسی‌های خود را آغاز می‌کنند و در ۸۰ درصد موارد منجر به صدور کیفر خواست به نفع بیمار شده؛ این نشان دهنده این است که به هیچ نحو این گونه نیست که به نفع پزشک رای بدهند.

او گفت: پاسداشت و نگهداشت و تامین نیروی پزشکی و سلامت مهمترین رکن نظام سلامت است، شما مجهزترین بیمارستان را آماده کنید؛ اما اگر نیروی پزشکی، پرستاری و دارویی نباشد ساخت این مراکز هزینه‌ سنگینی برای خرید نارضایتی مردمی است.

وی افزود: همه امکانات باید کامل باشند و اگر نیروی تخصصی برای استفاده از تجهیزات نباشد، از تجهیزات چگونه می‌خواهند استفاده کنند؟ به همین خاطر من تقاضایم از وزارت بهداشت این است که در کنار ساخت و ساز‌های بیمارستان و مراکز درمانی از تامین نیروی انسانی غافل نشود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.