سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فعالیت واحدهای کنترل کنار جاده ای وسایل نقلیه از امروز

مدیر عامل ستاد معاینه خودروهای تهران گفت: ناوگان سنگین به علت فرسودگی و عدم پایداری در حفظ شرایط مورد تایید در مراکز معاینه فنی، نیاز به کنترل مضاعف در سطح شهر دارند.

شادی مالکی مدیر عامل ستاد معاینه فنی در خصوص دلایل اجرای این طرح با تشدید آلودگی هوا در شهر تهران توضیح داد: بنا بر آخرین سیاهه انتشار شهرداری تهران منابع متحرک در تولید آلاینده‌های گازی سهم ۸۳ درصدی و در تولید ذرات معلق سهم ۶۱ درصدی دارند که با توجه به سهم عمده این منابع در ایجاد آلودگی شهر تهران اجرای طرح‌هایی برای پایش مستمر این ناوگان مورد نیاز است. در همین راستا این ستاد در برنامه‌ای مشترک با پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به راه اندازی مجدد واحد‌های کنترل کنار جاده‌ای جهت پایش وضعیت آلایندگی خودرو‌های سنگین و سبک اقدام نموده است.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی در توضیح نحوه اجرای این طرح مشترک اظهار داشت: در این طرح خودرو‌ها که در شهر تردد می‌نمایند به صورت تصادفی متوقف و با استفاده از تجهیزات میزان آلایندگی آن اندازه گیری می‌شود. در این بررسی، خودرو‌های آلاینده و دودزا توسط پلیس راهور جریمه و با کنترل آنلاین معاینه فنی آنان، در صورت صحت معاینه فنی و مردودی در آزمون نسبت به ابطال آن اقدام می‌گردد.  

وی در توضیح این مسئله که چه خودرو‌هایی شامل این طرح می‌شوند افزود: حسب هماهنگی انجام شده با پلیس راهور تهران بزرگ در این طرح کلیه خودرو‌های سبک و سنگین مورد ارزیابی و کنترل قرار می‌گیرند. درسنوات گذشته این طرح تنها برای خودرو‌های سنگین اجرا می‌گردید که از امسال با توجه به طرح ابطال معاینه فنی خودرو‌های دودزا و دارای نقص فنی توسط پلیس خودرو‌های سبک نیز کنترل می‌شوند. البته ناوگان سنگین به علت فرسودگی و عدم پایداری در حفظ شرایط مورد تایید در مراکز معاینه فنی که در بحث آلایندگی حدود آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست تعیین می‌شود نیاز به کنترل مضاعف دارند.

مالکی در خصوص نحوه پایش خودرو‌ها توسط این واحد‌ها توضیح داد:این خودرو‌ها مجهز به تجهیزات آزمون آلایندگی جهت خودرو‌های سبک و سنگین بوده و کارشناسان پس از کنترل وضعیت انتشار آلایندگی، مواردی از ظاهر وسیله نقلیه که مربوط به ایمنی است نظیر سلامت چراغ‌های اخطار، کمربند ایمنی، نداشتن روغن سوزی (دود آبی)، وضعیت لاستیک ها... را به صورت چشمی کنترل می‌نمایند. در نهایت معاینه فنی وسیله نقلیه در صورت داشتن هرگونه نقص یا تغییر در وضعیت ظاهری و فنی که موجب کاهش ایمنی یا انتشار بیش از حد مجاز گاز‌های آلاینده هوا و صدا می‌شود توسط پلیس ابطال می‌گردد.

برچسب ها: راهور ، تصادف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
مهرداد
۱۴:۱۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
یعنی ناز شست دارید که چطوری ای سوراخها را برای جبران خالی بودن خزانه و خالی کردن جیب مردم پیدا می‌کنید بابا از چند جا از جیب مردم می‌خورید و دست میکنید به جیب مردم بخدا مردم نون شب ندارن بخدا موندن در معیشت
سید
۱۰:۲۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
اینقدر توی این مملکت ازهرتصمیم تازه ای اختلاس یا فسادمالی درست شده که اگه بگید کناره جاده به مردم آب آشامیدنی میدهیم آدم شکش به فسادمالی میبره اصلا شماها هیچ کاری برای مردم نکنید مردم راحت ترن..همش فکرای آبکی وتصمیمات الکی.
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
کاسبی جدید برای خالی کردن جیب مردم
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
وقتی هزینه تعمیر موتور متعلق ۲۰ملیون باشه و طرف برای جور کردن اجاره خونش لنگه و صبح تا شب دنده ای صد تا یه غاز عوض میکنه.عشقو عاشقی سیخی چند.شما اول برید وضع زندگی مردم رو نگاه کنید.بعدش دنبال انضباط باشید..
علی
۱۶:۱۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
به نظر شما خاورهای مدل 50تا60چطور معاینه فنی دارند اصلا دود نمیکنند ?فقط از هرخیابان رد شوند همه خفه میشوند
جواد
۱۱:۵۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
بیاید به جای گیر دادن به ماشین مردم که دارن خرج خونواده رو میده به اشغال سوزی کهریزک برسید که تو کمربندی دوم هر روز ده تن اشغال رو میسوزونن این بیشتر آلودگی داره یا ماشین
خفه شو
۰۷:۱۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
خودرو های ایرانی دو برابر خودرو های خارجی مصرف سوخت و آلودگی دارن از همه طریق میخواین پول از مردم بگیرید به فکر آلودگی و مردم بودن شما مردم هستین
خفه شو
۰۷:۱۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
خودرو های ایرانی دو برابر خودرو های خارجی مصرف سوخت و آلودگی دارن از همه طریق میخواین پول از مردم بگیرید به فکر آلودگی و مردم بودن شما مردم هستین
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
گازوئیل کمترین آلایندگی رو داره بنزین خیلی بیشتره و خودرو های برقی که برای تولید برقش نیاز به سوزاندن مازوت هست و در حال حاضر وسایل برقی بیشترین آلایندگی رو دارن موتور خانه ها و پکیج ها ب ق و گاز زیادی مصرف میکنن بهترین گزینه بخاری هست بل مصرف کم و تهویه محیط و ضدعفونی هوای محیط اما همه چیز بر عکس گفته میشه
ق ر
۲۲:۲۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
بخاطر مردم یا درآمدزایی دولت
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
فلاکس چای توماشین باشه چی توقیف میشا
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
بنظرم باید دولت بودجه ای برا تاسیس مراکزی که تعویض متور با الایندگی کمتر خودروهایی که با سن بالا تردد میکنن باشه البته با نظر کارشناسی و همکاری مالک وسیله به دلیل قیمت بالا خودروی صفر کیلومتر که راننده شبانه روز باید کار کنه تا نفس میکشه قسط پرداخت کنه
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
یعنی با این همه ادعا نمیشه یه کار ضربتی برای ماشینها کرد؟
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
انحلالی که درمقابل نساجی کم آورد باید هم اول باشه
یک ایرانی
۱۳:۲۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
اولا بیشترین سهم از آلودگی به شرکتها و نیروگاهها می رسه چونکه همه تجهیزاتشون فرسوده شده کل درآمد ملت بیچاره هم که به حماس و سوریه و لبنان و یمن وغیره و غیره داده میشه بنزین تولیدی خودتون تو سطح جهانی به بدترین حدش رسیده بهترین نخبه دنیا که اولین خودرو هیبرید رو تو ایران درست کرد همین خانم ابتکار با تولیدش مخالفت کرد
شهروند
۱۲:۴۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
چای دبش چی شد ????
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
فرسودگی مقصر دولته که جایگزین نکرده
حسین
۰۹:۱۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
واقعاً جای تأسف داره
بجای چرت و پرت گفتن ، برید ناوگان جدید وارد کنید
چرا مملکتم ایران ماشین بنز۵۵داره کار میکنه
ناشناس
۰۳:۰۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
اولا اون عزیزی که نوشته خوبه بله در صورتی که طرف ماشینش فرسوده نباشه دوما شامل موتور نمیشه و سوم اینکه اینم به قول دوستان برای کسب درامده ما به این برنامه ها عادت کردیم سرکار خانم مدیر عامل خودتم خوب اینو میدونی ولی چه کنیم جهان سومی همینه زیاد فکرتونه در گیر این مسائل نکنید انگار تازه وارد ایران شدید فقط مامورا را زیاد کنید تو صف نمونیم یا علی مدد
جمال
۰۲:۱۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
اول مشخصا دستگاه مربوطه واقف به این هست که مراکز معاینه با دریافت مبلغ مشکلات را ندید میگیرن و معاینه صادر میکنند و حالا نیاز به دوباره کاری و نظارت مجزاء بابت ابطال این موارد است
همچنین خوب میشد اگه نیروگاهها و ... دولتی که در حال سوزوندن مازوت خصوصا در شب ها میباشند هم سفت و سخت نظارت بشن به شرط قدرت در اجراء توقف کارشان که یک تنه عمده سهامدار مشکل خراب کردن هوا و محیط زیست هستند .
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
فقط زورتون ب بدبخت بیچاره هایی میرسه ک خودروشون فرسودست؟؟؟جریمه فقط مال قشر ضعیفه؟؟؟ اگ راست میگین بفکر مردم و آلودگی هوا هستین چرا ماشینا رو با شرایط منصفانه قسط بندی نمیکنید ؟؟؟ آهان... چون دیگه دستتون از جریمه و جیب بری کوتاه میشه ؟؟؟؟
صدامونم ب جایی نمیرسه نمیخاین بشنوین
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
قیمت خودرو نجومی، درآمد مردم بسیار پایین،کیفیت سوخت در بد ترین وضعیت،شهر بدون پارکینگ،خیابان ها شده پارکینگ ، وارد کننده و تولید کننده خودرو سرمست از گرانی، تو این وضعیت اسفناک که باید حد اقل سقف حقوق کارمند و کارگر رو بالا ببرند ،شهردار رو به خاطر نساختن پارکینگ عمومی باز خواست کنند، و واردات خودرو رو آزاد کنند، دیواری کوتاه تر از راننده بینوا پیدا نکرده اند و دایم مردم بیچاره رو در این وضعیت گرونی در تشویش قرار میدن.
مسعول معاینه فنی: این ره که تو میروی به ترکستان است.
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
دولت اگه راست میگه چرادرسال چندمیلیون خودروبدونه جایگزین پلاک میکنه
فردین
۱۳:۳۰ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
تمام آلودگی هوا برای کامیون ها و اتوبوس های جدید مسافربری شهرستان ها است وقتی تعویض دنده انجام میدن چنان دود سیاهی از اگزوز بیرون میدن که باید تمام اتوبوس های مسافربری را باید جریمه های خیلی سنگین کرد تا نسبت به درست کردن اتوبوس اقدام کنند.
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
اگه میتونی دستور بده براشون عوض کنن ، نون مردمو نبر انشالله نونت آجر بشه بخوره تو سرت
رضا
۰۳:۳۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
چرا همیشه تنبیه
اگر راننده کامیون واتوبوس یا همان سواری بودجه داشت عیب ماشین شو برطرف میکرد باید به این خودروها خدمات رایگان یا باهزینه ی پایین داد تا برطرف شود
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
درود بر شما ،بنده به دفعات کامیون ،سواری و موتور سیکلت های زیادی دیدم ،که بشدت دود زا بودن ،هم روز ،هم خصوصا شبها ،مطمئن هستم اگر با همین تعداد خودرو دود زا برخورد شود ،از حجم آلودگی بسیار کم خواهد شد ،شما تصور کنید ،این خودروها و موتورها ساعت‌های زیادی در حال تولید دود هستند ،?
سعید
۱۳:۴۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
بنده خدا اول از همه اطلاعات عمومی خودت را افزایش بده بعدش بیا الکی و از روی سرخوشی یک مطلبی را بنویس آخه بنده خدا عیب خودروها 10درصد آلایندگی هاست عمدتا برای سوخت خرابی است که عرضه میکنند که افغانستان هم این بنزین را قبول ندارد بعدش هم برای سوخت مارونی است که توی نیروگاه ها میسوزه بعدش هم اگر راست میگن من یک سوال دارم که پول این جریمه های آلایندگی ها کجا خرج میشه چرا این همه سال که دارند این کار را میکنند ولی یکبار نیامدن از پول همین جریمه ها برای رفع آلایندگی ها هزینه بکنند حالا متوجه شدید بیخودی یک اظهار نظر آبکی میکنید
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
با سلام خواهش میکنم از شما مسولین عزیز بجای فشار به قشر ضعیف از قدرت دولت استفاده کنید خودروها که ساخت خودمونه .دیگه چه مشکلی داریم بابا تعویض کنید .با شرایط قابل پرداخت مردم ضعیف .خوب اگر داشت که این ماشین رو سوار نمیشد
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
باز‌هم‌کم‌اوردن‌افتادن‌به‌جون راننده‌ها‌‌فقط‌هر‌طرحیکه‌بخوان‌پول‌از‌مردم‌بگیرن‌فورن‌اجرا‌میشه
ولی الل
۲۲:۰۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
درود بر همه زورتان به خودرو میرسه تمام آلودگی مربوط شرکتها هست همه میبینیم نیروگاه ها بیشترین آلودگی را بخاطر مازوت سوزی دارند ولی شماها بدنبال در آمد هستید کیر دادید به خودرو ها اعلام کنید چقدر پول میخواهید بدهیم بی خود مردم را تو خیابان آزار نکنید فکر نمیکنید وقتی خوردو را با سرنشین خانواده توقیف میکنید چقدر هزینه بهشون تحمیل میشه بروید اصل را اصلاح کنید و الکی بمردم پیله نکنید
م محمد
۲۱:۱۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
خانم ملکی مردم مقصر نیستند لطف کنید کیفیت فرقون های بسیار گران و سوخت اشغال تان را درست کنید که حتی افغان ها قبول ندارند هر دو را
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
مدیریت بلد نیستید از از شهرک های صنعتی وکارخونه ها هم اگه راست میگید ماینه فنی بگیرید