سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: اگر من رئیس جمهور بودم حمله به اسرائیل رخ نمی‌داد

رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر مدعی شد که اگر رئیس جمهور آمریکا بود، هیچ وقت حمله غافلگیرانه حماس به رژیم صهیونیستی اتفاق نمی‌افتاد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که همواره مدعی است بهترین اداره کننده آمریکا بوده است در جریان مراسمی در تالار شهر دیونپورت، آیووا، این ادعا را تکرار کرد و گفت که اگر او هنوز در کاخ سفید بود، حمله فرامرزی حماس به اسرائیل اتفاق نمی‌افتاد و اینگونه جنگ رخ نمی‌داد.

به گزارش فاکس نیوز، وی بار‌ها در سخنرانی‌های انتخاباتی خود در نقاط مختلف آمریکا این ادعا را فقط تکرار کرده است.

او همچنین درباره رویکرد خود نسبت به تایوان در دوران ریاست‌جمهوری‌اش صحبت کرد و به مذاکرات با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین اشاره کرد و مدعی شد که حمله چین به تایوان هرگز در دستور کار نبوده و قرار نیست در چهار سال ریاست جمهوری او اتفاق بیفتد. 

رئیس جمهور سابق آمریکا پیشتر نیز چنین ادعایی را درباره اوکراین مطرح کرده و گفته بود اگر رئیس جمهور بود جنگ اوکراین رخ نمی‌داد. او حتی مدعی شد در ۲۴ ساعت به جنگ اوکراین پایان می‌دهد.

ترامپ در بخش دیگری از سخنرانی خود بار دیگر از وضعیت ایالات متحده انتقاد کرد و گفت که  آمریکا کنونی کشوری در حال زوال است. او تاکید کرد: آمریکا، احترام جهانی را از دست داده است؛ ما کشور بزرگی نیستیم.

او در ادامه اظهاراتش، سلاح‌های هسته‌ای را مهم‌ترین چالش جهان عنوان کرد و گفت: این موضوع به طور مستمر در جلسات امنیتی مطرح می‌شود.

ترامپ همچنین نگرانی‌های خود را در مورد دولت فعلی، به‌ویژه مهارت‌های ارتباطی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، ابراز کرد و گفت نسبت به شانس بایدن برای پیروزی در نامزدی دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ تردید دارد.

ترامپ گفت که فکر نمی‌کند بایدن بتواند از نظر جسمی «به ریاست جمهوری برسد» و فکر می‌کند که شرایط رئیس دولت حتی بدتر هم شود.

بایدن با ۸۰ سال در حال حاضر مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده است و بر اساس نظرسنجی‌ها، ۷۷ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که او برای دور دوم ریاست‌جمهوری خیلی مسن است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
بابائی
۰۹:۲۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
دونالد ترامپ جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا جنایتکار در تاریخ 13 دی ماه سال 1398 در فرودگاه بین المللی بغداد مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است و باید در دادگاه دیوان کیفری بین المللی محاکمه شود.
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
جهان باید اقدامی عملی در قبال جنایات آمریکا در غزه انجام دهد. جهان باید اقدامی عملی در قبال جنایات اسرائیل در غزه انجام دهد.
بابائی
۰۸:۲۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
آمریکا جنایتکار 100 درصد فقط مسئول تشدید تجاوز اسرائیل به غزه است.
انگلیس جنایتکار 100 درصد فقط مسئول تشدید تجاوز اسرائیل به غزه است.

اسرائیل جنایتکاراز تسلیحات ساخت آمریکا جنایتکار در عملیات کشتار غیرنظامیان استفاده کرده است.
اسرائیل جنایتکاراز تسلیحات ساخت انگلیس جنایتکار در عملیات کشتار غیرنظامیان استفاده کرده است.
بابائی
۰۸:۲۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
آمریکا برای نسل‌کشی در غزه به اسرائیل پاداش هم میدهد.
اروپا برای نسل‌کشی در غزه به اسرائیل پاداش هم میدهد.
انگلیس برای نسل‌کشی در غزه به اسرائیل پاداش هم میدهد.
بابائی
۰۸:۱۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲

۰۷:۵۵۱۶ آذر ۱۴۰۲
گروه هفت از رژیم کودک کش صهیونیستی، ائتلاف متجاوز سعودی، اوکراین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی حمایت نکند.
بابائی
۰۸:۱۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش سعودی جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
بخاب بینیم
بابائی
۱۶:۲۸ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه مدعیان حقوق بشر در این مدت 2 ماه و 1 روز درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار 100 درصد فقط مسئول تشدید تجاوز اسرائیل به غزه است.
انگلیس جنایتکار 100 درصد فقط مسئول تشدید تجاوز اسرائیل به غزه است.
بابائی
۱۴:۰۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
مدعیان حقوق بشر امروز به نسل کشی مسلمانان در عراق و سوریه می پردازند
آنها که امروز دم از حقوق بشر می‌زنند و خود را حامی جوانان مامعرفی می‌کنند در دوران انقلاب و دفاع مقدس بدترین ظلم و خیانت‌ها را در حق ملت ما روا داشتند و امروز نیز به نسل کشی مسلمانان در عراق و سوریه می‌پردازند و به تکفیری‌های داعش کمک مالی می‌کنند.
مدعیان حقوق بشر به تروریست‌ها در سوریه خدمت می‌کنند
جای تاسف است آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند امروز در سوریه در کنار تروریست‌ها هستند و برای آنکه تروریست‌ها از حلب آزاد شوند فعالیت می‌کنند.
بر این باوریم که باید به مظلومان کمک کرد، جای تاسف است آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند امروز در سوریه در کنار تروریست‌ها هستند و برای آنکه تروریست‌ها از حلب آزاد شوند فعالیت می‌کنند.
دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
چرا دولت از سال 2011 تاکنون با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!
بابائی
۱۳:۵۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
چرا دولت ناتوان و عاجز از سال 2011 تاکنون با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!
بابائی
۱۳:۵۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
دوستان آمریکا حامی تروریسم هستند.
دوستان آمریکا حامی القاعده هستند.
دوستان آمریکا حامی داعش هستند.
دوستان آمریکا حامی تکفیری ها هستند.
دوستان آمریکا حامی گروه های تروریستی هستند.
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار و اسرائیل و با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار و امارات جنایتکار از سال 2011 تاکنون انواع سلاح های مورد نیازی تروریست های داعش را در سوریه و عراق و غیره تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی ناتوان و عاجز از تروریست ها در سوریه و منطقه خاورمیانه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
حضور آمریکا جنایتکار در سوریه و عراق غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است.
بابائی
۱۳:۵۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
عملیات تروریستی فرودگاه بغداد برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نیروهای تروریست آمریکایی در عراق گران تمام می شود.

بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است.
آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد.
آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم.
اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه پیشین آمریکا جنایتکار در واقع به خاطر سرپوش گذاشتن تجاوزات، جنایات، وخشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل بوده است.
بابائی
۱۳:۱۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
ادامه تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به غزه به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی است و هم حمایت همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی بوده است.
بابائی
۱۳:۰۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
ایران متأسفانه هزینه های برجام را پرداخت کرد ولی خیانتکاران و جنایتکاران سگ دست نشانده کاخ سفید از سال 2015 تاکنون به تعهداتشان عمل نکردند.
بابائی
۱۳:۰۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه مدعیان حقوق بشر در این مدت 2 ماه و 1 روز درک نمی کنند، نمی کنند و نمی فهمند.
بابائی
۱۳:۰۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
عامل اصلی حمله به غزه آمریکا جنایتکار است. بیش از ۶۱ درصد واحدهای مسکونی غزه نابود شده است.
عامل اصلی حمله به غزه اروپا جنایتکار است. بیش از ۶۱ درصد واحدهای مسکونی غزه نابود شده است.
بابائی
۱۲:۵۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
دونالد ترامپ بی ادب رئیس‌جمهور سابق آمریکا جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
دونالد ترامپ بی ادب رئیس‌جمهور سابق آمریکا جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارد.
بابائی
۱۲:۴۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
رژیم اسرائیل به همراه آمریکا در حمله علیه مردم غزه مرتکب جنایات جنگی شده است که رژیم صهیونیستی با استفاده از سلاح های آمریکایی در این حملات، مرتکب جنایات جنگی شده است. که در آن به این نتیجه رسیده است که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در دو حمله هوایی مرگبار و غیرقانونی به خانه‌های غیرنظامیان در نوار غزه از مهمات ساخت آمریکا استفاده و واشنگتن بصورت مستقیم در این حمله مشارکت کرده است. استفاده ارتش رژیم اسرائیل از مهمات و سلاح های ساخت آمریکا در حملات غیرقانونی که پیامدهای مرگبار برای غیرنظامیان به همراه داشته است باید زنگ خطر را برای دولت بایدن به صدا درآورد زیرا سلاح های ساخت آمریکا کشتار دسته جمعی خانواده های بزرگ فلسطینی در غزه را تسهیل کرده است. آمریکا باید انتقال سلاح هایی که فلسطینی ها به وسیله آنها کشته می شوند را به اسرائیل متوقف کند که واشنگتن باید برای جلوگیری از افزایش خطر ارتکاب نقض قوانین بین المللی فوراً انتقال سلاح به اسرائیل را متوقف کند. دولتی که به تامین سلاح های مورد استفاده برای ارتکاب تخلفات ادامه می دهد، در مسئولیت این تخلفات شریک است.
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
سوال اینجاست که پس چرا دیوان بین‌المللی کیفری به وظیفه‌اش درباره جنایات صهیونیست‌ها و مزدورانشان عمل نمی کند که هزاران آدم کشته شده‌اند و نسل‌کشی در غزه رخ داده است، به وظیفه ذاتی خودش عمل نکند، دیگر وجود آن چه اهمیتی دارد؟
بابائی
۰۹:۴۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
نیروی هوایی آمریکا در جنگ غزه مرتکب جنابت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است. نیروی هوایی اسرائیل در جنگ غزه مرتکب جنابت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.

۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
ادامه تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به غزه به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی است و هم حمایت همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی بوده است.

۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
حملات شدید صهیونیست‌ها به جنوب لبنان با مهمات فسفری + فیلم ارتش رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه در حملات شدید به جنوب لبنان، از بمب‌های ممنوعه فسفری استفاده کرد. حملات شدید صهیونیست‌ها به جنوب لبنان با مهمات فسفری ساخت آمریکا و انگلیس برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
بابائی
۰۹:۴۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
دیگر هیچ کس در آمریکا، واشنگتن و کاخ سفید نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
دیگر هیچ کس در انگلیس و لندن نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
دیگر هیچ کس در اروپا نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
دیگر هیچ کس در اسرائیل نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
تمام غربی ها و سازمان های به اصطلاح مدعی حقوق بشر در مقابل این جنایت های صهیونیست ها سکوت اختیار کرده اند.