سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در برنامه جهان امروز بررسی شد؛

اقتصاد صهیونیست‌ها بعد از عملیات طوفان‌الاقصی

یک کارشناس مسائل منطقه درباره وضعیت اقتصادی رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان‌الاقصی صحبت کرد.

مختار حداد کارشناس مسائل منطقه در برنامه جهان امروز درباره وضعیت اقتصادی رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان‌الاقصی بیان کرد: در حقیقت به نظر می‌رسد که مقاومت برنامه مشخصی در زمینه فشار بر رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کرد. وقتی که رژیم صهیونیستی حملات خود را علیه نوار غزه شروع کرد در روز دوم مقاومت لبنان وارد شد و مقاومت عراق جبهه جدیدی را باز کرد برای فشار به آمریکایی‌ها به عنوان شریک اصلی رژیم صهیونیستی در این جنایت ها. در کنار همه این‌ها شاهد بودیم که یمنی‌ها هم وارد میدان شدند.

وی ادامه داد: شاهد بودیم که یمنی‌ها دست به یک ابتکار تازه زدند و مشخص شد که محور مقاومت غافلگیری‌های تازه‌ای برای رژیم صهیونیستی در نظر دارد؛ چرا که این بار حوزه اقتصادی  از طریق کاری که یمنی‌ها آغاز کردند، وارد شد، زیرا منطقه دریای سرخ منطقه بسیار مهمی برای صهیونیست‌هاست و آن‌ها از کشور‌های شرق آسیا واردات زیادی دارند و مهمترین آبراه برای رسیدن به فلسطین اشغالی منطقه دریای سرخ، بندر ایلات و خلیج عقبه است.

حداد افزود: یمنی‌ها در یک اقدام بسیار راهبردی آن منطقه را برای رژیم صهیونیستی و آمریکا ناامن کردند. آمریکایی‌ها در آنجا حضور داشتند تا این مسیر را برای صهیونیست‌ها امن کنند، زیرا یمنی‌ها بر تنگه باب المدب سیطره دارند و این مسیر در حال حاضر برای رژیم صهیونیستی ناامن شده است. یعنی مسیر اصلی تجاری برای رژیم صهیونیستی در راستای واردات کالا ناامن شده است. الان منطقه بندر ایلات که مهمترین بندر تجاری رژیم صهیونیستی بوده است دیگر کارایی ندارد.

کارشناس مسائل منطقه خاطر نشان کرد: شاهد رشد صد در صدی بیکاری در آن منطقه هستیم، زیرا ایلات منطقه توریستی و منطقه آزاد تجاری آن‌ها بوده است. بیکاری در رژیم صهیونیستی عملا تمام مناطق این رژیم را در برگرفته است و موضوع اصلی مشکلات اقتصادی این رژیم شده  و نیروی دریایی رژیم صهیونیستی هم عملا تعطیل شده است. در حوزه سانسور اخبار رژیم صهیونیستی ید طولانی دارد و ارتش مستقیم در این سانسور دخالت دارد. همین رژیمی که ادعا دارد مهمترین دموکراسی منطقه را دارد، زیرا تعداد بسیاری از صهیونیست‌ها از این رژیم خارج شدند که این خود مشکل ساز است به خصوص در زمینه کاهش نیروی کارگر در این رژیم.

وی در پایان گفت: الان تقریبا بسیاری از کارگران خارجی از این رژیم خارج شده‌اند برای مثال حدود ۳۰ هزار تایلندی با وضعیت بسیار بدی در این رژیم کار می‌کردند و الان خارج شدند. مساله توریسم هم مساله دیگری بود که رویش حساب ویژه‌ای باز می‌کردند الان عملا هیچ توریست خارجی وارد نمی‌شود و پرواز‌ها به شدت کاهش یافته است و نوزده درصد سهام هواپیمایی کاهش یافته است. برآورد شده است که ده درصد تولید ناخالص ملی این رژیم از دست برود. همین هزینه جنگی روزی بین ۲۵۰ تا ۲۶۰ میلیون دلار است که این‌ها فشار اقتصادی سنگینی را به این رژیم وارد کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
امیدوارم همچنان اقتصادش رو به نابودی بره
محمودزاده
۱۲:۲۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
مانند اقتصاد ایران که بعد از طوفان هدفمند کردن یارانه ها که دستاوردی نداشت جز انکه باعث شد پول دارها هر روز پولدارتر و فقرا هر روز فقیر تر شوند بطوریکه این شتابزدگی باعث تعجب دست اندرکاران سازمان تجارت جهانی و صندوق بین المللی پول شده است.
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
شما که دیگه راجب اقتصاد نباید حرف بزنید ، از خدا خجالت بکشید
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
طبیعی هم هست ، کشوری مثل ایران که روی ریل رشد و ترقی با سرعت داره حرکت می کنه باید هم دم از بیکاری، رژیم صهیونیستی بزنه.
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
خاندوزی با عشقی، بورس را نابود کردند.
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
یعنی ما هم داریم اونجا زندگی میکنیم و نمیدونستیم؟
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه باعث و بانی این اوضاع رو که زن و بچه آواره کردن و خودشون رفتن زیر زمین قائم شدن
H
۰۹:۱۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
ایران چطور؟