سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلژیک در سال ۲۰۲۵ جت‌های اف ۱۶ را به اوکراین می‌دهد

وزارت دفاع اوکراین امروز سه‌شنبه در یک پست تلگرامی اعلام کرد که بلژیک وعده داده است که در سال ۲۰۲۵ جنگنده‌های اف-۱۶ را به اوکراین بدهد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع اوکراین، رستم اومروف، وزیر دفاع اوکراین در این مورد با همتای بلژیکی خود، لودوین دودندر گفتگو کرده است. دو کشور همچنین در مورد امکان پذیرایی از نمایندگان مجتمع دفاعی-صنعتی بلژیک در اوکراین در ابتدای سال آینده میلادی رایزنی کردند.

اومروف بر اهمیت آغاز تهیه مهمات، قطعات یدکی و تجهیزات فنی برای F-16 اشاره کرد.

آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین نیز امروز سه‌شنبه گفت که در صورت به تعویق افتادن نشست کنگره ایالات متحده در مورد حمایت مالی از اوکراین، کی‌یف در خطر شکست در برابر روسیه قرار دارد.

یرماک در مصاحبه‌ای با موسسه صلح ایالات متحده گفت: «بدون حمایت بودجه، بقای مردم دشوار خواهد بود. به همین دلیل بسیار مهم است که این حمایت در اسرع وقت به رای گذاشته شود.»

انتظار می‌رود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین بعد از ظهر امروز پیش از رای‌گیری برنامه‌ریزی شده سنا درباره بسته مالی کی یف که قرار است فردا برگزار شود، برای قانونگذاران آمریکایی سخنرانی کند. کاخ سفید قبلاً هشدار داده بود که بودجه اوکراین ممکن است قبل از پایان سال میلادی تمام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.