سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص صد هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پالایشگاه آناهیتا

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت : بر اساس توافقات انجام شده، مقرر شد صندوق توسعه ملی صد هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پالایشگاه اناهیتا در اختیار قرارگاه خاتم قرار دهد.

عبدالرضا مصری نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت : پس از ماه‌ها پیگیری با برگزاری نشست بین چهار دستگاه اجرایی متشکل از وزارت نفت، صندوق توسعه ملی، قرار گاه خاتم الانبیا و بانک عامل امروز تکلیف پروژه بزرگ اناهیتا کرمانشاه مشخص شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح سال‌ها معطل اعتبار بود افزود: بر اساس توافقات انجام شده قرار است صندوق توسعه ملی دو میلیارد یورو، معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق بانک عامل در اختیار قرارگاه خاتم قرار دهد.

مصری خاطر نشان کرد: قرارگاه خاتم برای این پروژه بزرگ ملی که روزانه ۱۵۰ هزار بشکه نفت اعم از سوخت جت بنزین خودرو و سایر مشتقات را با بهترین استاندارد‌های روز تصفیه خواهد فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه پروژه پالایشگاه نفت آناهیتا از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه است اظهار داشت: پروژه آناهیتا در مساحتی بیش از ۵۰۰ هکتار زمین در شرق شهر کرمانشاه به زودی آغاز خواهد شد.

وی اشتغال مفید و مولد برای جوانان استان، تولید بیش از ۱۵۰ هزار بشکه نفت در روز و تصفیه آن و ایجاد خوراک برای پتروشیمی کرمانشاه و تامین تضمین شده سوخت برای استان‌های غرب کشورو دریافت خوراک از خط لوله دزفول به سمت کرمانشاه را از مزایای ساخت این پروژه عنوان کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.