سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی یزد:

کمبودی در زمینه توزیع گاز مایع در استان یزد نداریم

انتظاری گفت: هیچگونه کمبودی در ‏زمینه ‏عرضه و توزیع گاز مایع برای مصرف کنندگان واقعی در استان یزد وجود ندارد.

عبدالرضا انتظاری مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی یزد گفت: میانگین ماهیانه توزیع گاز مایع را در استان یزد ۹۰۰ تن اعلام کرد و گفت: آن دسته از ‏مصرف‌کنندگانی که دسترسی به شبکه گاز ندارند، مشمول دریافت گاز مایع یارانه‌ای هستند.

او اضافه کرد: شهروندان برای دریافت گاز مایع به قیمت یارانه‌ای ‏باید در سامانه "سدف" ثبت نام کنند تا این فرآورده نفتی به نرخ یارانه در اختیار آن‌ها قرار گیرد، البته طبق مصوبه مجلس کپسول گاز مایع برای متقاضیان تجاری و صنایع به قیمت یارانه‌ای نیست و این افراد باید با نرخ غیریارانه‌ای اقدام به خرید گاز مایع کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی یزد یادآور شد: اکنون ‏گاز مایع مورد نیاز شهروندان استان یزد از طریق هشت مرکز تاسیسات و ۱۲۰ عامل توزیع می‌شود.

انتظاری، هزینه یک کپسول ۱۱ کیلویی گاز مایع یارانه‌ای را ۲۷۹ هزار ریال اعلام کرد و گفت: شناسایی مصرف کنندگان واقعی، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و ‏فروش ‏گازمایع با قیمت مصوب از مزایای اجرای طرح توزیع الکترونیک گاز مایع است.

در بند ب، تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ وزارت نفت از طریق شرکت‌های تابعه موظف شد نسبت به توزیع گاز مایع و نفت سفید به مصرف کنندگانی که به شبکه سراسری گاز طبیعی دسترسی ندارند و یا در مقاطعی از سال با تشخیص وزارت نفت امکان تحویل گاز طبیعی به آن‌ها وجود ندارد و مجبور به استفاده از سوخت مایع هستند، از طریق سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) یا کارت الکترونیک اقدام کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.